• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kan någon ge mig tips på en bra kvarn som mal mandel till fint mjöl? Så fint som möjligt.
    Såg i min Ica kvantum att de tagit in både kokos, mandel och hasselnötsmjöl... De verkar komma ifrån Italien eller om de är från spanien. Står dock inget om kolhydrater eller annat näringsinnehåll på dem. Har för mig att de måste stå på för att vara korrekt. Vad tror ni?

• Hoppet 3

Måste bara höra hur ni efter att ni börjat med LCHF, mår temperaturmässigt?

Jag har innan jag började med LCHF varit mycket frusen av mig. Har lågt blodtryck och frös jämnt.
    Nu kan jag både hemma och på jobbet gå och hör min omgivning att de fryser och att de är kallt likaså min särbo fryser mer än mig nu.
    Han frågar mig om inte jag fryser och jag gör inte de längre alls på samma sätt.
    Kan de ha med LCHf kosten att göra?

• Hoppet 3
    Tillde skrev 2012-01-23 15:03:15 följande:
    Ska beställa lite grejer tänkte jag, vad säger ni, Stevia eller sukrin? Vad behöver jag för att kunna baka god fika och baka gott bröd? Som inte är för meckigt...?
    Jag vill tipsa dig om att gå in på Marianns lchf sida och läsa om sötning där.
    Bra tips!

• Hoppet 3
    Noomi81 skrev 2012-01-23 14:00:36 följande:
    Nu måste jag hoppa in här och spy lite galla. Ni som skrivit så positivt om kokosfett och till och med tagit en sked av det på morgonen för det var så bra för förbränningen. Ni.
    I morse gjorde jag just det, inspirerad som jag var. Sen mådde jag illa i 4 jävla timmar. Tack för den.
    Annars mår jag finemang av LCHF och får massor av tips och inspiration från den här tråden.
    Tack för mig.  
    Är ledsen att du upplevde de så men de gör inte jag.
    Tar en tsk varje morgon och mår inget illa av de.
    Alla är vi olika!!

Hoppas alla andra tips är bättre för dig. 
    Lycka till!
    {#emotions_dlg.flower} 
  • Hoppet 3

Har en fråga om någon av er vet ngt om glucosanol? Kan man använda de om man ska på ngn middag där de serverar potatis , pasta eller ris och då ta ett eller två piller för att redusera kh i kosten på kalaset/ middagen?

• Hoppet 3

Är snorförkyld! Kan man ta friggs multivitamin fast man kör lchf? Likaså undrar jag om kanjang?

• Hoppet 3

Är de någon som har en idé om hur mycket KH de är i santa marias kryddmix Tikka masala?
    Har någon annars tips om hur man kan göra egen blandning? 

• Hoppet 3
    Så gott!

Microbröd rostade med smör 
    1/4 skalade räkor
    2ägg
    en stor krabbeben
    majonäs
    sallad
    dill
    citron
    1 glas cola zero 

De kallar jag FREDAGS MYS!  Solig