Inlägg från: Mina småtroll |Visa alla inlägg
  • Mina småtroll

**Den stora feta LCHF-tråden**

Loreena skrev 2012-01-15 21:25:13 följande:
    Jag provade att göra det mandelbrödet du gjort för några månader sedan, men jag tyckte att det fastnade i halsen när jag försökte svälja.
    Har du provat att rosta det? Jag måste göra det Klarar inte av tvättsvamps-konsistensen
  • Mina småtroll
    FiaFunderar skrev 2012-01-17 20:41:01 följande:

Måste bara säga hur skönt det är att ha en barnmorska som accepterar att man äter lågkolhydratskost! Hon sa redan från början att jag skulle fortsätta med lite GI-liknande mat under graviditeten. 
    Jag tar inte upp att jag äter LCHF med någon på jobbet eller någon annan heller. Det blir typ ramaskri.
    Här om dagen så satt vi ett gäng på jobbet och käkade lunch ihop och pratade om mat och dieter osv. När jag sa att jag tycker om att äta "det här och det här" så var det en tant som slängde ur sig direkt att "du är väl inte så dum att du håller på med några såna där konstiga dieter nu när du är gravid?!?!"
    SUCK tänkte jag och la ner och fortsatte äta mitt blomkålsmos med fläskkotlett och gräddsås medans hon åt sin bandspaghetti, mamma scans köttbullar och en jäkla massa ketchup... Skrikandes    

MEN i alla fall... Nu ikväll gjorde jag en mycket god och krämig LCHF Tacopaj.
    Det går fort att göra den också. På 45 minuter så är det klart Tungan ute 

Finns på min blogg på fiafunderarfilurar.blogspot.com 

Nä man gör nog bäst i att inte prata högt om sådant på jobbet Om man vill undvika diskussioner vill säga...
    Vilken vecka är du i?
    Jag gick upp 25 kg med båda mina barn, urk...undrar vad vågen hade stått på om jag hade ätit lchf/lågkolhydratkost. Nästan så man hade varit sugen på o få en trea bara för att få veta, hihi

Tacopajen är GRYMT god!
  • Mina småtroll
    mamman i skogen skrev 2012-01-18 06:54:33 följande:
    Gomoron tjejer.

Tänker be er om en tjänst som tar två klick 

Gå in och rösta på inerventions. En helt revolutionerande metod som min son använt sedan den kom. Han har en grav cp skada med stora ortopediska problem många operationer och otaliga mediciner. Tack vare inerventions elektrodress blev han på fem minuter mer hjälpt än vad fem år av mordern medicin har gjort och han har sedan start kunna leva utan smärta och han har återfått normal rörlighet i alla sina leder.

Elektrodressen kommer hjälpa miljoner med neurologiskt skadade i världen och grabbarna som utvecklar den behöver allt ekonomiskt stöd de kan få så rösta gärna, ert deltagande kan innebära mycket för de många funktionshindrade som lider i det tysta.

Tack på förhand
    framtidslyftet.se/2012/01/inerventions-ab/
    Done!

Lycka till
  • Mina småtroll

Nu kl 22 så handlar det om LCHF i debatt. Kommer väl va det vanliga tjafset, den ena sidan säger si, den andra sidan säger så...men jag tänkte kolla iaf

• Mina småtroll

Jag tycker tyvärr inte att debatten igår blev bra...såg däremot inte eftersnacket, det kankse var bättre?

Dels tycker jag att Andreas fick alldeles för lite tid. Sen tycker jag att Katrin svarade lite dåligt vid några tillfällen (är ju lätt att man blir stirrig i stundens hetta). Men tex det där om brist på c-vitamin, då kunde dom väl nämnt våra lchf-källor. Eller att det är socialt svårt med lchf, men att det i sthlm alltid finns något lchf på menyn. Men det gjorde det inte i Skara sa han gladiatorn. Det hade väl varit bättre om de svarat att det är bara att välja bort potatisen och be om mer grönsaker/sallad istället (för när jag är på restaurang så är det det enda jag ber om, jag bryr mig inte om att vilja ha andra såser etc).

Och att man inte orkar träna när man går på lchf, där tycker jag inte att "vi" fick möjlighet att yttra oss. Det var Katrin som sa hur det funkade för henne, men jag hade velat ha ett mer "generellt" svar, kanske från Andreas.

Debatten var för kort, och det blev mest tjafs fram o tillbaka...som det alltid är i såna debattprogram enligt mig  

• Mina småtroll

Sen framstod det ju som att vi lchf-are inte får i oss NÅGRA SOM HELST kolhydrater...där fick ju motståndarna vatten på sin kvarn. Det kom inte fram att vi visst får i oss det (för det är väl inte jättevanligt att man får i sig 0..), vi äter ju oftast broccoli, lite grädde m.m. Så lite kolhydrater får vi ju i oss...

O det här med att hjärnan behöver kolhydrater och att det är jätteviktigt, fick lchf-arna inte ens möjlighet att bemöta... 

• Mina småtroll
    Faile skrev 2012-01-20 13:01:42 följande:
    Jag som dessutom läser Katrins blogg emellanåt ser ju att hon äter vanlig lchf, ibland mer och ibland mindre extremt. Men att hon skulle nolla har jag aldrig sett ( hon lägger ju ut recept och matbilder ibland ).
    exakt, jag läser den också ibland. Har inte förstått det som att hon nollar

Hade väl varit bättre om hon sagt att hon visst äter kolhydrater i form av olika livsmedel, men att hon begränsar intaget 
  • Mina småtroll

Jag gillar iofs Katrin, hon står för det hon säger o hon säger det alla andra tycker men inte vågar säga Sen håller jag inte alltid med såklart...men jag gillar ändå att hon ifrågasätter o provocerar

Om debatten igårkväll hade varit längre, o mer organiserad så hade den blivit bättre. Det blir mest stirrigt o tjafsigt med det upplägget. Så det var inte lätt för henne (eller dom andra lchf-arna heller för den delen) att bemöta kritiken. Det var ju noll i betänketid också, vilket klart medförde att dom inte fick med de viktigaste delarna (enligt mig)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**