-
Japp. TSH stiger vid hypotyres och T4 sjunker.Vilda Tiger skrev 2011-11-17 16:03:58 följande:SÅ, om jag fattar det hela rätt: T4 fritt sjunker om man är sjuk, och TSH blir högre om man är sjuk? Ja, då ska jag gå upp extra tidigt imorgon och åka till sjukhuset för att ta proverna. Vad är det för symptom du har haft du har haft dåliga värden då? Berätta mer. Intressant att se om jag kan känna igen mig. Det är ju svårt att veta om man har symptom om man inte vet vad man ska leta efter, menar jag.
-
Om man kan hjälpa någon att komma tillrätta med sköldkörteln så är jag bara gladVilda Tiger skrev 2011-11-17 20:25:32 följande:Beckaa och Mars2009
Jag ska till sjukhuset imorgon och ta nya prover. Jag antar att jag får svar på dem i mitten av nästa vecka och om TSH ligger kvar på 3 då kommer jag att kräva att få Levaxin för det. Jag är SÅ glad för era svar och det är skönt att få bekräftelse på att man har anat ngt i kroppen. Det SKA inte vara så här svårt att gå ner i vikt som jag har att gå ner nu, sedan snart ett år tillbaka.Det är verkligen en dold sjukdom o många många går utan behandling, helt i onödan...Jag blev själv hjälpt av en person här på FL. Just nu är jag väldigt glad över att hon puschade mig att gå till läkaren, annars hade jag suttit här obehandlad
Och då hade jag antagligen inte hängt i denna tråden eftersom det ändå var omöjligt för mig att gå ner i vikt!
Hoppas du träffar en bra läkare!! -
Alltså, jag blir sååå trött på sånt här tjafs!!! Vissa stirrar sig blinda på siffror (fast jag tycker ändå att du har ett högt värde...som sagt, det diskuteras kring en sänkning till 2.5) Självklart ska du ha levaxin. Du får nog gå till vårdcentralen (för detta var din diabetesläkare va?) Du får stå på dig!!Vilda Tiger skrev 2011-11-18 15:17:14 följande:Lika peppad som jag var nyss, över att kanske ha hittat "felet" med mig, lika besviken och LEDSEN är jag nu då jag har talat med min läkare. "Nejdå, 3,3 är ett finfint värde och hon satt just för att skriva ett brev till mig om hur bra det såg ut! Javisst kan olika människor reagera på olika värden men nejnej, jag kan INTE skriva ut Levaxin till dig utifrån de här värdena, det måste du förstå. Men vi kan kolla ditt kortisol nästa gång du har tid till mig, för du kanske har för lite kortisol, ser du. Fint, då hörs vi till våren, hejhej!"
Jag är skitledsen! Så ovillig hon var att ens lystna på mig och vad jag oroade mig för! -
Åhh...håll ut, snart släpper det!!FasterK skrev 2011-11-21 19:34:24 följande:Buhu! Nu kom platån... Bara att kämpa på, men fy vad tråkigt.
-
Jag har inte testat receptet själv men jag lånade hem "bakglädje med lchf"Bellisen skrev 2011-11-21 19:35:36 följande:Alltså, jag är så sjukt sugen på lussekatter, det är ju så gott! Det kommer bli en utmaning att motstå dem under december månad! :P Men jag är inte alltför orolig ändå, jag har inte fallit för någon frestelse än! Sen så ska jag ha ett uppehåll från 22-26 december (mod gott samvete kan tilläggas) och då ska jag frossa i lussekatter! :P Men det vore ju najs med något slags substitut! :)
Men jag läste något någon gång om saffranpones, kanske vore det något? :) Sen så kanske man kan göra lite andra saker med saffran, även om det inte är just lussekatter! :)
där finns ett recept på saffransrutor (eller nåt i den stilen) - kankse inte är som lussebullar, men nära på skulle jag tro
Jag tänkte testa att göra dem snart -
I will!Bellisen skrev 2011-11-21 20:24:02 följande:Åå, det låter ju jättegott! :) Kan du inte skriva upp receptet här när du ska göra dem? :)
-
Idag åt jag en otroligt god kycklinggryta m. curry! Nog det godaste receptet hittills
Till den hade jag broccoli.
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=638 -
Kanske lite cocosfett i teet? Jag tänkte testa det nu, ska precis åka o hämta ett paket från bodystorelerumstessan skrev 2011-11-22 16:07:14 följande:Jag vet också att man ska minska på grönsakerna och tillsätta mer fett men hur då?? Man ska ju helst inte äta för mycket grädde, creme fraiche och majonäs heller ju! Ska man bara klicka på smör på maten då eller? Åh börjar tycka detta är krångligt och det trodde jag att jag skulle slippa med denna livsstil......
-
Någon som kan berätta lite om kokosfett?
Jag köpte det precis...men det kändes "fel" att dricka det (hade det i teet). Det var otroligt fett och då började jag tvivla...hittade en massa negativt om det när jag googlade (inte just min sort cocosa då, utan mer generellt om mättat fett. Det här med hjärt- kärlsjukdomar...) -
Lina Sofi och Adams family: Tack för länkarna!
En följdfråga: Fungerar renee voltaires lika bra som cocosa? Finns det nåt annat kokosfett som är lika bra? Nu köpte jag cocosa, men den var ganska dyr...
En fråga till: jag förstod det som att kokosfett är mättat fett men att det är ofarligt o till o med nyttigt så länge det inte är härdat (=transfett??). Kan ni ge exempel på härdat fett som man ska hålla sig undan? Rapsolja o olivolja är väl bra?
Adamsfamily: jag tycker inte det är några problem att äta fet mat i lchf (smör, grädde osv). Det var just detta kokosfettet som kändes lite extremt...det tyckte jag inte när jag beställde det, men nu när jag tog i en matsked i teet så kändes det inte bra. Det kändes lite obehagligt att dricka det så. Kanske ska testa nåt annat sätt att få i mig det. Men länkarna var toppen!!