Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-12 12:43:56 följande:
    Det finns mycket sjukdomar man aldrig hört talas om!

Är hon sjuk fortfarande? Inga tecken på att sjukdomen börjar dra sig tillbaka?  
    Ja, hon är sjuk fortfarande. Hon har haft 3 skov än så länge, man vet ju aldrig när det är "klart" eller om det bara är lugnt inför nästa skov.
    Allrona skrev 2012-04-12 12:47:01 följande:
    Usch vad jobbigt med hennes sjukdom och allt runt om. Hoppas det läker snabbt och att blir frisk och orkar gå snart {#emotions_dlg.flower}

Har du sett den här bloggen? Den tjejen är också från Strängnäs (vilket det såg ut på bilderna som att du är josefinlchf.wordpress.com/
    Oj, nej den bloggen har jag inte sett. Ska genast kolla in den!
  • mammelie1891
    Ninis skrev 2012-04-12 13:28:46 följande:
    Vad är skov?
    Att det kommer och går liksom. Kanske är riktigt dålig en vecka för att sen bli bättre o bättre tills det försvinner/nästan försvinner för att sen börja om från början igen och bli riktigt dålig. Från att det börjar tills det nästan/helt är borta kallas ett skov.
  • mammelie1891

Funderar ändå på hur det skulle bli om jag e gravid, hur funkar lchf då? Vill inte äta kolisar pga fibromyalgi, men vill ju kunna äta när jag mår illa o så... hoppas verkligen att lchf funkar ändå..? :-/

• mammelie1891

Glass: jag gör som du. Har oxå testat vissa saker jag varit väldigt sugen på, för att märka att det inte va nåt att ha = suget borta. Det tycker jag fungerar jättebra! Oftast är det man testar på tok för sött o sliskigt så man får avsmak. (testar dock i små mängder, mini tugga glass eller fikabröd).

• mammelie1891
    Tonysflicka skrev 2012-04-14 12:32:27 följande:
    Har nyligen börjat med kosten och känner mig trött nästan hela tiden har huvudvärk samt fryser jättemkt. Nån mer som har haft det så?
    Så hade jag första veckan = avgiftning..
  • mammelie1891
    Hoppet 3 skrev 2012-04-14 20:28:53 följande:
    De bountyn som jag gjorde blev kanongoda! 
    Gjorde de som små påskägg till påskafton.
    Smart! Nu ska jag smälta chokladen (köpte en 70% och en 86%, hoppas att det blir bra. Har läst att dom flesta tycker att 100g choklad varit för lite). Så får vi se om en stund hur dom smakar.
  • mammelie1891
    Martina 76 skrev 2012-04-14 20:36:44 följande:
    Håller också på att göra bountys. Skitgott och faktiskt tom nyttigt!

Tips: Doppa inte hela bountyn i choklad utan lämna 1/3 med bara kokos. Man blir väldigt kladdig om fingrarna när man äter den annars. 
    Tack för tipset!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**