**Den stora feta LCHF-tråden**
Martina: jo det kan man säga... :-P Nu behöver jag tips på mat med 0 kolisar! Nu är det strikt strikt som gäller!!!
Martina: jo det kan man säga... :-P Nu behöver jag tips på mat med 0 kolisar! Nu är det strikt strikt som gäller!!!
Tiger: var du överviktig som jag då?
Martina: tack! Ska genast kolla upp äggmjölk. Åt kl 17 o tänker fasta till kl12 imorgon då jag ska träffa en vännina o äta lunch. Men kan man ha äggmjölk i kaffet under fastan?
www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx om jag gör en sån sats, hur mycket ska jag ha i kaffet? Inte allt va? (känner mig skit dum.)
Tiger: ok. Jag har 67kg till 160 cm. Började på 68 o va nere på 65 i förra veckan efter 4 veckor på lchf. Men får nog i mig för mycket kolisar via mejeriprodukter.
Första dagen idag som jag ska skriva upp ALLT jag äter. Är rätt säker på att jag får i mig på tok för mycket kolisar. Nya livet börjar idag, haha!
Ninis: hoppas du får kbt! Jag har en liknande historia som dig med negativ stress o sen kollaps från klar himmel. Jag började på kbt och har mått kanon sen dess. Tidigare kunde jag bli dålig vid minsta motstånd, idag kan jag hantera det och inte mycket kan få mig ur balans längre. Under kbt'n gick jag upp 10 kg i vikt, min kbt-kontakt sa att min kropp nåt sin "må-bra-vikt" och det kan jag hålla med om!! Har aldrig mått bättre kroppsligt än då! Jag mår fortfarande kanon psykiskt, bättre än jag någonsin gjort! Så får du möjligheten att gå på kbt, ta den! Det är kanon!!! ( min kbt"tant" som jag kallde henne var helt underbar med gick tyvärr bort väldigt hastigt innan vårat sista samtal, så hon fick aldrig veta att jag gjort alla uppgifter hon gett mig och att det gått bra, DET däremot är nåt som grämer mig än idag... )
Hur kan 2 dl kaffe och 1,5 msk mjölk vara 2 g kolisar?? Då kan man ju inte äta mycket mer idag (som innehåller kolhydrater alltså) om jag ska hålla mig under 5g/dag...