Kaya skrev 2011-03-11 09:58:27 följande:
Oj vad ni skriver! Kul med en tråd som verkligen lever!
Vänta här nu, avocado!? Kan man äta för mycket av det? Jag trodde det var den allra LCHF-vänligaste grönsaken av alla eftersom den är så fet?!? (jag älskar avocado och äter gärna en halva åt gången!)
Och Martina, är det verkligen så att man kan få dåliga blodfetter av att äta mycket fett? Jag trodde LCHF-filosofin var det rakt motsatta, att det är svängigt blodsocker och mycket skräpmat (med snabba kolhydrater) som orsakar dåliga värden??? (jag vet att det finns många som fortfarande tror att light är bäst och att man kan äta hur mycket fettsnåla saker som helst bara man undviker fett, men då törs man väl inte ens testa LCHF...?)
Igår kväll åt jag väldigt god kvällsmat efter storhandlingen (då jag och mannen verkligen FYLLDE kyl och skafferi med LCHF-vänlig mat, OK han envisades med sina havregryn och frukostflingor och knäckebröd också...

):
OSTBRICKA
Olika goda ostar (hårdost o dessertost)
Avlånga "kex" = lagom långa bitar av selleristjälkar
Runda "kex" = skivor av skalad ekologisk zucchini
Och idag smakade frukosten UNDERBART (jag är så lycklig att illamåendet har gett med sig!):
Kaffe med standardmjölk (jag SKA testa den där äggmjölken hur äcklig den än låter, jag lovar)
1 liten kardemummapones med massa Bregott och rökt skinka
1 bit rostat sesambröd med massa Bregott, rökt skinka och alfalfagroddar
Så himla gott!!
Groddar förresten, det måste vara kolhydratsnålt som bara den, eller hur?
Fredagsmiddag blir nog något av lammfärs (vi köpte massa kött av olika slag igår men man ska väl se till att laga det malda köttet först) och så LCHF-chokladmousse till efterrätt. YUMMY.
Lunch kanske blir LCHF-plättar, nu när jag änligen har fyllt på med ägg i kylen!
K
Äggmjölken smakade som en helt vanlig ( fast godare ) skummig latte med härlig kokossmak i bakgrunden. Kan verkligen rekommendera.
Maken höll på att dö när jag sade vad jag drack hahaha. Men jag ska nog lura i honom den med