• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Zvartaliljan skrev 2012-09-20 10:28:22 följande:

Just nu vill jag bara kasta mig över en burk ben & jerrys o låta tårarna flöda o tröstäta. Jag tröstäter alltid när jag mår dåligt o nu fick jag veta att min älskade lille pojk som jag var au-pair åt dog igår. Jag hyperventilerar o huvudet sprängs snart.

Usch vad hemskt!! Beklagar sorgen! {#emotions_dlg.flower}
    Glass skrev 2012-09-20 10:11:08 följande:
    Kan inte alla här inne skriva lite om hur de mår, det negativa? 

Jag tror att det kan vara bra att se om andra mår som en själv, för det är lätt att man bara vill skriva om det som är bra, men inte om man mår lite dåligt. Om man delar med sig av det så kanske vi upptäcker att fler mår dåligt på samma sätt och så kanske någon har kommit på vad som hjälper för dem?

Jag kan börja.

Jag får lätt ont i huvudet, om jag inte dricker mycket och äter salt. Jag snackar om att jag måste dricka 2-3 liter per dag och äta något som är mycket salt, eller helt enkelt ta lite salt i handen.  Detta hjälper ibland, men inte alltid.

Jag blir uppspeedad och orolig ibland på kvällarna, vet inte om det är magnesiumbrist, men då äter jag någon extra tablett.

Jag får ont i lederna när jag slarvat med magnesiumet

Jag har också ofta huvudvärk numera (just nu också tyvärr) och jag får ofta oroliga ben speciellt på kvällarna. Brukar missa magnesiumtabletterna tyvärr. Tvåan på toa görs max två ggr per vecka och det känns på tok för lite. Det är mina negativa upplevelser efter jag startat med LCHF. Någon speciell energi känner jag inte heller av, men om det är ett resultat av för hård arbetsbelastning eller inte det vet jag inte.

Huldaskarin: Grattis!!! Skål 

• Såphia

Oj vad hände? Ett delmål uppnått som var under 76 kg och som uppnåddes idag, 75,9 kg. Firar med Avatar på tv och chokladmousse med hallon.

• Såphia

Ollebulle: grattis!

Stijerna: det beror väl på hur din viktminskning ser ut i övrigt? Går du stadigt ner i vikt? Ett kilo i veckan? Jag pendlar mellan att stå still, till ett halvt kilo i veckan.

• Såphia

Att tänka på är att många pizzasallader från pizzerior innehåller strösocker. :( Jobbat på pizzeria för ett antal år sedan.

På tisdag väntar tre dagar konferens på hotell. Hoppas, hoppas det går att kombinera med min kost. Skippa fikabröd blir lätt. Frukosten likaså. Tänker mer på lunch och middag. Ser framför mig lasagne osv. Har inte haft nått avsteg på sju veckor och vill inte ha det heller.

• Såphia

Blir galen! Det halva kilo som försvann i veckan är nu tillbaka. Sen igår, upp 400 g och då totalt upp 100 g sedan förra veckan... Bye bye delmål.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**