• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag behöver er hjälp i mina funderingar. När jag mäter mitt urin med stickor så ligger jag i djup ketos. Mörklila. Jag har också fått lära mig att det mest optimala är att ligga något mer ljusrosa, alltså inte lika djupt. Och ketosen styrs bland annat av hur lite kolisar vi får i oss.

Hur kommer det sig då att Fakir är så effektivt? Borde inte farkirkosten generera sk. svältketos? Eller blandar jag ihop äpplen och päron? 

• Såphia

En fråga till. Jag har kokosolja/fett i en glasburk hemma. Den har en väldigt äcklig bismak. Inte som kokos som jag älskar. Tror den är "smaklös" men i verkligheten är den allt annat än smaklös. Jag fixar den inte. Jag stekte upp riven kål till middagen igår och jag fick ösa över paprikapulver och chili för att få väck den värsta smaken. Finns det någon kokosolja som är smaklös på riktigt? Kan vara därför jag inte fixade MBCn som jag mixade. Smaken tränger igenom allt. Guld i mun

• Såphia

Vilken sorts kokosolja är helt smakfri? Min har en mkt äcklig smak och jag älskar verkligen kokos.
    Provade äggmjölk imorse med kanel och.... njaaa? Säkert en vanesak men det var en för tjock konsistens för mig. Inget "jippiii vad gott" direkt.

Denna veckan går det trögt med vikten. Studsar upp och ner. Mensen är lite sen så jag gissar att min period har förlängts någon dag.

• Såphia

Första två glas vin intogs igår, på en månad. Det räckte kan jag lova.
    Idag har vi kalas för dottern. Tårta, kanelbullar, kladdkaksmuffins mm.... Har gjort limepannacotta till de som vill ha sockerfri fika. Hoppas jag kan fixa detta nu.

• Såphia

Åååh jag är så stolt! Kalasdag och myslördag med ALLT vad det innebär av bullar, tårtor chips och choklad och jag har knappt fuskat alls!! Bara med lchf-ok fusk som en liiiten glöggmugg med limepannacotta och ett halt glas cola zero.

• Såphia

MissBoring: det kan väl vara sockerdetoxen? Gissar jag. Själv är jag ingen sockerjunkie alls egentligen så jag känner inte till "avgiftningsbiten/ilskan" så mkt.

• Såphia

Du behöver inte leta långt bak i tråden. Recept på mbt och mbc står på var och varannan sida de senaste veckorna.

• Såphia

Apropå dumma kommentarer. Väldigt många tar sig friheten att kommentera vitt och brett om man äter "annorlunda". GI, atkins, VV, LCHF, soppor osv. "varför" är den ständiga frågan. Speciellt från kvinnor som gärna också påtalar allt som är galet med kosten. Men INGEN påpekar någonsin något om någon äter semlor, mc donaldsmat, kanelbullar eller frallor. Ät så mycket ni vill och när ni vill men LÅT MIG ÄTA VAD JAG VILL!!! Jag är VUXEN!!

Underbara resultat ni har i tråden! Går trögt för mig. Men strunt samma. Jag mår kanon.

• Såphia

Minus 300 g denna veckan. Inget jättebra resultat men det är dag två på mensen så jag hoppas på mer nästa vecka. Fick dra in bältet ett hack till. Alltid nått! :)

• Såphia

Igår var vi hemma hos vänner och åt pizza. Jag beställde en calzone och gröpte ur allt det goda inuti. Kändes så fusk att äta pizza men det var det ju inte. Suuupergott!
    Ligger sjuk i soffan. Har bakat fröbröd och ska snart luncha på en skiva.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**