• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jättegod påsktallrik såg du ut att ha förresten!

Jag kanske får fresta med en bild på mina frökex sen istället. Åt dom med philadelphia vitlök och örter, och en stor skiva rökt skinka. 

• jeng
    yena89 skrev 2011-04-23 14:54:56 följande:
    Jao, för jag tror inte nån blir tjock av att följa tallriksmodellen eller GI, antingen, elelr förmodligen kanske man ska säga, äter dom mer än dom tror OCH så kan det för många vara svårt att hålla sig  till högkolhydratskost, för jag VET att jag blev tjock av att äta pizza, INTE för jag åt tallriksmodellen :P

Men sen finns det ju inget som slår en stooor varm kopp smör på morgonen ;D framförallt blandat med en massa grädde ;D hahahahahah
    hahaha
    Näe precis. Om man äter typ ingenting, äter enligt tallriksmodellen och lyckas med det utan att man får sug och stoppar i sig annan skit, då tror jag också att man klarar sig utan att gå upp massa i vikt! Däremot kan man ju fortfarande ha hälsoproblem, tänker på mig själv som ju kan ha rejäla magproblem tex, men det går väl mer som intolerans kanske...  

MUMS SMÖÖÖÖR!
    Jag erkänner ju välvilligt att jag saknar lite fett i min kost just nu. Går mycket mer sugen och hungrig än på ren LCHF. Å andra sidan så är det ju extra mycket nu pga att jag är sjuk och så med, alltså jag har ett sug som jag aldrig har normalt oavsett kost. Jaja det går nog över snart  

Sitter och stör mig nåt förbaskat på Mästerkock-programmet. Ser finalen nu. 
  • jeng
    tessanpower skrev 2011-04-23 14:57:56 följande:
    Hej!

Har varit inne i eran tråd tidigare, men har nu hittat tillbaka igen. Jag mår verkligen som bäst med LCHF men efter en magsjuka för 1,5 månad sedan kommer jag inte loss ur kolhydrats/sockerträsket. Jag blir verkligen påverkad av kolhydrater och då inte till något positivt. SÅ nu tänkte jag hänga med på eran tråd och bli inspirerad igen. Supersvårt med hela huset fullt med gäster och godis i vartenda hörn dock.

Jag behöver LCHF!
    Välkommen tillbaka!
    Nya friska tag! Jag är dock inte den att ta motivation ifrån just nu eftersom jag har ballat ur totalt själv haha...  
  • jeng

Blir lite orolig nu... Läser (letade efter näringsvärden) att psylliumfrön är vanligt att man blir allergisk mot. Ja, jag är ju redan däckad och därmed mer känslig... Men visst borde jag ha reagerat på fiberhusken redan då, om jag vore allergisk? Funderar också, på, kan man reagera allergiskt mot de hela fröna eller ska de isåfall vara krossade....?

• jeng
    Maddisen80 skrev 2011-04-23 15:44:39 följande:
    Hej imorgon ska jag grilla vad kan man grilla går de bra med laxfile eller t onfiskkottletteR?
    javisst. allt går väl i princip att grilla Så ta det du är sugen på.
  • jeng

Vad tyckte ni om hälsokollen i senaste Du är vad du äter? Inget om uppdelningen av kolesterol eller nånting....

• jeng
    Teskedsmamman skrev 2011-04-23 16:03:16 följande:
    I min värld borde du har reagerat på husken, för -jag- anser inte att allergenen försvinner bara för att de är krossade
    Ja spklart. Jag tänkte mer att jag har ju inte ätit husken under allergisäsongen, man blir ju känsligare när man är allergisk mot annat.
  • jeng
    Mandel skrev 2011-04-23 16:48:54 följande:
    Mamma ringde idag och var lite smått "nervös" inför morgondagen.
    Jag ska fixa en bakelse till kaffet till morgondagens knytis. Det är smidigare att jag gör något som vi alla kan äta än att någon annan ska fixa till alla utom mig och så ska jag fixa något eget...
    Hon var tvungen att kolla ifall jag skulle specialgöra något åt systersonen som är diabetiker.
    Fick då återigen förklara att allt det som jag äter fungerer utmärkt även för honom och är det som han borde äta.
    Hur svårt kan det vara att lära sig att det är 3 "huvudgrupper" som jag inte äter? Socker, spannmålsprodukter och rotfrukter. Äter visserligen inte frukt, men det är sällan folk erbjuder.
    Vad är då problemet med att själv tänka efter ifall saker innehåller något av detta? Eftersom jag inte äter socker och systersonen inte får äta socker så kommer det jag gör inte innehålla socker. tada!

Fast det har ju tagit min mamma 20 år att inse att jag inte vill ha något annat än vanligt kranvatten till maten och det tog nog ungefär lika l¨ng tid att förstå att jag inte tycker om lingonsylt
    Hahahaha!!!
    Jag tror inte jag är tillåten att göra nånting till kommande släktfester med tanke på utskällning jag fick på senaste födelsedagskalaset. Men på måndag ska jag till mamma på påskmiddag eller vad det nu blir, och dom äter LCHF/GI och dessutom kommer min mammas mans dotter med fan dit och hon äter också nån sån här variant. Så det ska bli spännande! Dom är nog mycket mer liberala än vad jag normalt är, men nu passar det mig nog alldeles utmärkt!  
  • jeng

Har just öppnat Pandoras Box (dvs en Lindor Lindt påse)....
    Kompenserade dock med att ställa in 4 stora fina kycklingfileer i ugnen som ska bli riktigt mumsik middag ihop med en grekisk sallad!  

• jeng

Njuter nu av en stooor grekisk sallad med kycklingfilé, ihop med ett glas rött!! MUMS!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**