• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Här blev det ofrivillig "fasta" från fredag kväll till lördag kväll. Jag skriver "fasta" eftersom det inte var planerat och för att jag drack ägglatte till frukost, kaffe m grädde till lunch och en till kopp kaffe med grädde till mellanmål. Men, -0,7 visar vågen, och jag har nått mitt delmål på 87.8 (nu 87.7) till första advent en hel vecka tidigare!

• stjierna

Paulas mamma: på marianns hemsida hittar du hur mycket du doserar av andra sockerersättningar än sweetex :)

• stjierna

Paulas mamma: jag hade frl, det var Bakery+...
    Men jag gissar på att om båda är dubbelt så söta så dosera likvärdigt.

• stjierna

Vad är det man måsta ha i sig efter en fasta för att musklerna inte ska påverkas? Protein?

• stjierna

Hörni, nu släpper vi vad som är o inte är äkta lchf - alla äter det dom själva anser vara bra o gott. Vi har ju olika anledningar till varför vi äter lågkolhydratskost.

Hjälp mig istället ;) jag har åkt på halsfluss och kan definitivt inte svälja mat. Kan man överleva på ägglatte om jag gör den på 2 ägg och 1 msk kokosfett (15 gr protein, 0 gr kh, 27 gr fett/latte) om jag dricker typ 4 st om dagen?? Eller har ni något bättre tips? ;) jag vill INTE komma ur gängorna igen!

• stjierna

Paulas mamma: jag brukar ha 1 ägg och 2 msk kokosfett, men enligt appen så blir 1 msk kokosfett 27 gr fett och då är jag ju uppe på typ 2-300 gr fett/dag om jag ökar så mycket... Det känns lite mycket? Jag har för övrigt bara 2 dl vatten till 1 ägg o 2 msk kokosfett...
    Men det var bra o veta att det inte är en svältdiet att göra så ;)

• stjierna

Alltså allvarligt talat nu. Jag hoppas att när folk börjar LCHF så går man inte slaviskt efter vad den här tråden berättar. Man kollar väl ändå typ Kostdoktorns rekommendation? Eller Anna Hallén? Detta är en inspirations- och pepptråd för alla dom äter LCHF oavsett mål! En person som viktminskar ska definitivt inte vältra sig i kakor oavsett hur lchf-vänliga dom är, en person som endast äter lchf för hälsovinstens skull ser jag inga problem med att unna sig sött med sockerersättning någon gång då och då. Och jul är en gång om året, det är väl bättre att ha sötsaker med sockerersätttning att mumsa på istället flr att trampa i klaveret - för dom som känner att dom klarar av det och tycker att det är okej!

Kan vi inte lämna debatten nu och återgå till att pepoa, inspirera och HJÄLPA varandra med god ton?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**