**Den stora feta LCHF-tråden**
Ninis: det är en typ av chili :) finns bland grönsaker (paprika/chiliavdelningen)!
Ninis: det är en typ av chili :) finns bland grönsaker (paprika/chiliavdelningen)!
Ninis: den kan vara både röd o grön, men jag tror att grön är vanligast :)
Jag kokar rättikan i grädde (o kryddor) i tjockbottnad kastrull ca 25 minuter, sen i formen, ost över o in i ugnen ca 20 minuter, 200 grader.
Förlåt, men vad menas med -110?
Jag har nästan hela mitt liv varit överviktig och så länge jag kan minnas har jag iaf haft 15-20 kilos övervikt, sen eskalerade det under graviditeten till 40 kilos övervikt...
Min svägerska har hela sitt liv varit kraftigt överviktig (tror hon började på 136 kg) och idag väger hon typ 108 eller nått tack vare lchf. Hon är så satans liten nu! Hon har gjort en omgång pulver förut, och vägde mindre då men hon ÄR mindre nu än hon var som minst på pulver.
Ollebulle: Aha! Då "bör" jag väga 64... Det tycker jag är lite i underkant, faktiskt.. Vi får väl se vad jag slutar på ;)
Trolla75: jaha, där ser man. Då har jag "bara" 23 kilo kvar då.. Trodde att mitt mpl var 75 typ, men när jag är där så ska tydligen 11 kilo till väck ;)
Shakennotstörd: jag har (eller hade) också pmds, som förvärrades efter mina graviditeter. snart 1 år sedan minsta barnet föddes varav 8 månader på lchfkost så känner jag knappt alls av det längre. Jag brukade även ha väldiga smärtor 1-2 dagar innan mens och som höll i sig ca 2-3 dagar efter mensens första dag, men dom smärtorna är helt borta. Idag kan jag bli aningens sugen på choklad o då gör jag jag typ chokladmousse eller chokladfondant o gottar mig med, men det handlar om en dag istället för 7-14 dagar som förut...
Linda5: vi har ungefär samma siffror :) jag började på 104.9 (MYCKE viktigt att det inte var 105 ;)) och väger idag 87. Jag kan inte föreställa mig att väga 65 (enligt -110), så jag får se var jag slutar ;)
Jag sitter o dricker en Gingerbreaf Coffee och snaskar saltrostade mandlar. Heaven :)
Jag minns att jag stod o nöp mig i skinnet o tyckte att jag var fet när jag var 14 år. Fram tills dess hade jag haft perioder av övervikt (men nog aldrig riktigt fet). Senaste vikten jag minns var när jag i tvåan på gymnasiet, för då hade jag gått upp till 82 och var faktiskt fet - i samma veva blev jag dumpad o tappade 15 kilo. Nästa gång jag minns min vikt var år 2008 (då 23 år gammal) för då bodde jag i England och min dåvarande pojkvän var otrogen mot mig och jag minns att när hag var hemma o hälsade på så visade vågen 69 kg... Jag tyckte då att jag såg sjuk ut. Sen blev jag gravid i början av 2009 och sedan dess har jag varit klassad som fetma enligt BMI. Hade BMI på 34.3, och hade om jag hade velat blivit godkänd för sån magoperation. Men jag valde den lätta o goda vägen att äta mig ner i vikt istället ;)
Idag har jag BMI på 28.4 och är "bara" överviktig. Om ytterligare ca 10 kilo klassas jag som normalviktig!