Inlägg från: missypissy |Visa alla inlägg
  • missypissy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-08 23:15:19 följande:
    Dagens bajstips från Gillian McKieth: Sätt en pall framför toastolen och fötterna på pallen, så man har en "hukande" position när man sitter där. Då blir tarmarna glada och samarbetsvilliga

Fast samtidigt tyckte hon att det är helt fruktansvärt att bara gå varannan/var tredje dag, två gånger om dagen ska det vara!   ... Tyst
    Hahaha, gud vad rolig hon är med sin bajsmani! Men går hennes program fortfarande? Eller är det bara du som är något av en expert på hennes tips?
    jeng skrev 2011-04-09 07:51:11 följande:
    Hahaha. Självklart för att jag hade en bra vikt igår så gick jag typ inte ner nåt inatt som man normalt gör. Så typiskt! :-P Men jag är peppad ändå! *sa hon liggandes i sängen ätandes choklad*
    Idag ska bli en bra dag. Undrar bara vad jag ska göra med den!
    Ligga i sängen och äta choklad låter som en helt perfekt lördagsmorgon!

Helene: Härligt med en sådan natt!
  • missypissy
    joller skrev 2011-04-10 14:53:45 följande:
    är visserligen bara inne på min andra dag och vet inte om detta är anledningen egentligen..

Men är det vanligt att man mår illa i början av lchf?
    Jag kan känna att jag mår illa av fettet, att det lixom står upp i halsen påmig...
    missförstå inte, jag tycker det e gott.. men känner mig illamående :( uusch!
    Det är inte helt ovanligt att må illa i början, jag gjorde inte det själv men har läst om flera som hade ordentligt illamående. Drick mycket vatten och salta maten extra är mitt tips, det gör man inom vården när någon vårdtagare har besvär med illamående och det brukar hjälpa!
  • missypissy

Bara måste berätta:

Min fina, underbara exsambo D ringde nyss och berättade att han har fixat en kamera till mig! Eller till oss båda egentligen, men han köpte den för min skull, för han har hört mig prata om hur mycket jag längtar efter att börja fota igen. Hans pappa skulle sälja sin och de gjorde en deal som passar de båda! Jag är så lycklig att tårarna bara sprutar!

Har tänkt mycket på att börja skriva en LCHF-matblogg men utan bilder är det ju tråkigt, nu kan jag göra det! Vet att det finns massor av sådana bloggar redan, men det skiter jag i för jag älskar mat och matlagning så jag vill göra det ändå! Woho, lyckorus, tror jag tar mig en ägglatte för att fira!

• missypissy
    jeng skrev 2011-04-10 15:49:54 följande:
    Missypissy, gång på gång så imponeras och glädjs jag när du skriver om dig och din ex-sambo! Att han kan vara en ex-sambo men att ni ändå har en sån underbar relation! Det är kanske inte hela sanningen, men jag blir iaf glad av att läsa om det!
    Nja, hela sanningen är förstås lite mer komplicerad och svårförklarad! Men vi är varandras bästa vänner och älskar varandra jättemycket, sen att livet är svårt och det inte alltid blir som man har tänkt sig, det är en annan sak... Men han är en fantastisk person och jag är så lycklig att han finns i mitt liv.
  • missypissy
    yena89 skrev 2011-04-10 16:08:51 följande:
    naaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwww :D

sorry, var tvungen (a)
    Hahaha jag vet, vi är snuttegullegulliga (iaf nu när han har köpt en kamera till mig )
    jeng skrev 2011-04-10 16:09:44 följande:
    Vi har varit och storhandlat! Jag gick runt som en tönt i butiken och jämförde priser och la tillbaka en del saker för att jag "inte hade råd" vilket ju känns lite löjligt egentligen. Att man beter sig som att man inte har pengar fast att man har det! Men resultatet blev en ganska full kundvagn för 1100 kr! Köpte det vi behövde, och det som var billigt (fläskschnitzel för 39.90, färska kycklingbitar för 29.90 bland annat på citygross där vi var) och det känns toppen! Fick ju fram en hel del ur frysen, men inte så jättemycket mat till MIG kanske, utan mer att jag har mat till resten av familjen där. Det är väl säkert därför den har hamnat i frysen också, för att jag har slutat äta den!

Räknade ut att jag bland annat fick med mig 30 köttportioner (ganska stora på lite drygt 250 gram) hem, och ca 10 frukostköttportioner! Extra nöjd med att i priset ingick torky-papper, blöjor, hårskum och sånt där som bara "måste" handlas. Vi diskuterade imorse och konstaterade att vi nog ska vara nöjda med 5000 kr på MAT, och att blöjor och välling och städ och sånt hamnar ovanpå. Då bör vi ändå kunna minska våra kostnader till ca 7000 per månad från matbutikerna! Det ger isåfall en minskning på ca 3000 kr i snitt!!
    Jag tycker du är skitduktig! En minskning på 3000 är ju stort!
  • missypissy

Angående ex och barn och sånt där:

Skönt att det finns fler med samma tankar som jag! Det gör mig väldigt ledsen att läsa om barn som hamnar i kläm för att föräldrarna inte kan hålla sams. Nu är min exsambo inte pappa till Tilda, men de har levt tillsammans under lång tid och de älskar varandra. Och vi är fortfarande en familj, om än en lite ovanlig sådan. Även Tildas pappa och hans flickvän är förstås vår familj, och vi har alla väldigt bra relation och tycker mycket om varandra. Med tanke på de många trådar jag läst om styvmammor som inte tycker om sina barn är jag innerligt tacksam över Tildas bonusmamma, som älskar henne och gör allt för henne. Hon är fantastisk! Och min exsambo likaså!

Tilda brukar säga till mig: "Tänk mamma, så MÅNGA jag har som älskar mig!" Och det gör mig så glad att höra, för hon ser inte vår familj som trasig eller förstörd, hon mår inte dåligt över att hennes mamma och pappa inte lever tillsammans. Hon känner tvärtom- hon har massa bonusar (extrafarmor, extrakusiner, extramostrar o.s.v.) som ger henne kärlek, och hon är trygg med dem alla. Hade vi däremot bråkat eller pratat skit om varandra hade hon så klart påverkats och säkert mått jättedåligt. Det FINNS faktiskt lyckliga separationer, men det är föräldarnas ansvar att det blir så!

(Sen är det så klart lätt för mig, ingen av mina två separationer har berott på svek, otrohet eller liknande, så det finns inga öppna, blödande sår. Jag är medveten om att det inte är lika lätt för andra, men för barnens skull måste man försöka läka och gå vidare tror jag.)

Oj vad jag skriver, och oj vad OT det här är, sorry.

OnT igen då:
    Jag är så jäkla illamående idag, har inte klarat att äta middag än... Antar att jag har druckit lite för mycket kaffe, har suttit och skrivit hela dagen och då hinkar jag ofta i mig. Ska försöka fixa till lite mat, är inte alls särskilt sugen men nåt måste jag nog ha i mig. Men vad? Lite ost kanske, det är ju alltid gott....

• missypissy
    yena89 skrev 2011-04-10 21:40:48 följande:
    Jag känner såhär att det är värre om mammas/pappas nya kille/tjej inte funkar ihop med barnen än att skilsmässan gått dåligt och man bråkar. Visst är det tråkigt med men det andra är värre.
    Min bror har alltid varit en liten ängel, glad och sprallig även efter mamma och pappa skildes (dom har bra kontakt nu det var bara i bärjan dom bråkade lite) men sen mamma skaffade ny kille har min bror blivit mer och mer dyster och deprimerad och det har hela familjen märkt och alla vet att det beror på mammas kille.. Visst har jag med blivit det och han har fått mig att skära mig och försöka ta självmord men det är min bror jag bryr mig mest om. Han är bara deprimerad nu, men till sommaren ska han få bo hos mig så jag hoppas han mår lite bättre då. Visst är mammas kille snäll och så, och han älskar mamma, men han går inte ihop med oss barn och vi har ändå känt han i typ 13-14 år.

Väldigt off topic och kanske lite väl privat men vill bara säga till er (även fast jag är ung och kanske inte är den bästa att ge tips) men tänk på era barn främst. Går dom itne ihop med eran nya kille så välj barnen i första hand och gå itne och tro att det ska lösa sig.
    Nu har ju mamma och han varit ihop länge och även gift sig så jag vill att hon ska vara lycklig när jag ändå är borta, men jag mår fortfarande dålig när jag hälsar på hemma. Bara nåt att tänka på :)

:)
    Vad tråkigt med din bror och mammas man. Jag tycker att du verkar vara en underbar storasyster, och precis som Linda tycker jag att du är väldigt klok! Lycka till med allt, hoppas din bror blir sig själv igen!
    Teskedsmamman skrev 2011-04-10 21:46:37 följande:
    Jag kom in i mina bonusars liv när de var 4 och 5 år gamla. Mamman och pappan hade en hysterisk kommunikation, eller ja många lögner och hetsiga (skrikande) samtal kom från mammans sida. Tom jag, som alrig blandat mig i deras problem, blev indragen i lögnerna.
    Lägg till 2 barn som var (är) riktigt jobbiga, jag hävdade bestämt att något var fel på det ena barnet men alla tyckte jag var dum i huvudet typ.... några år senare fick det barnet ADHD-diagnos och jag hade rätt. De senaste 3 åren har jag åter hävdat att nåt inte stämmer... och nu är föräldrarna överens igen, nåt mer är problemet när adhd-problematiken försvunnit med medicinering.... då kommer andra underliggande störningar fram.... Den andra bonusen har också fått adhd-diagnos, medicinerar och är idag en helt underbar kille!
    Bara för att man blir bonus kan man inte älska villkorslöst, finns kemin och allt stämmer så är det helt perfekt! Men man kan inte komma överens med alla människor och då skär det sig även i en biorelation t ex...

Alla barn skall bli behandlade på samma sätt, mina, dina, vår.... där går grunden, men om man inte kan älska dem så kan man i alla fall respektera dem, när det försvinner, har man en infekterad situation. Idag har vi en bra och en dålig relation i vår familj, förhoppningsvis finns det bot även för den när bonusen får hjälp med sina nya problem.

Nä, nu måste jag hitta nåt att äta, har haft magsjuk bebis inatt så hela dagen har gått till annat pysslande än att äta... har helt enkelt inte hunnit....
    Jag vet att det inte alltid är enkelt, och jag hoppas att mitt inlägg inte kunde tolkas som kritik mot alla de familjer som har det tufft för det var verkligen inte så jag menade! Och du har ju helt rätt i att respekt är nyckelordet! Ni verkar ha haft det tufft och jag önskar er all lycka!
    helene306 skrev 2011-04-10 21:55:00 följande:
    Känner bara så här: Hjärta
    Massa Hjärta tillbaka!
  • missypissy

Har bara skumläst de senaste sidorna för jag har haft fullt upp, men vill bara skicka lite pepp till er som har det jobbigt nu!

HjärtaPEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP Hjärta

• missypissy

Har en svacka idag då vågen pekar uppåt... Okej att det blev en ganska liberal middag i fredags, men jag kom absolut inte över 25-30 gram carbs så jag blir lite sur. Tycker jag sköter mig väldigt bra men vågen står still eller som nu går uppåt, tröttsamt. Men när jag går igenom mina matvanor så tänker jag att jag ligger ganska högt på fettet, förhoppningsvis kan en minskning där ge resultat...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**