Inlägg från: missypissy |Visa alla inlägg
  • missypissy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-04-06 22:22:53 följande:
    Jag med. Dessutom behöver man inte skriva "favoritar" eller så för att tråden ska hamna i favoriter, det går att klicka längst ner så står det "Lägg denna tråd i mina favoriter". MORR. Nu har jag fått det ur mig.

Kram på er, you crazy biiiaaaaaatches  
    Fast jag har hört att för dem som surfar på mobilen finns inte "Favoritknappen", så det är nog därför. Men håller med om att det är irriterande!
  • missypissy

Jucea: Rolig utmaning! Jag är säker på att du klarar det! Matlistor och erbjudanden är väl precis som några har skrivit de bästa spartipsen. Och att köpa mycket och frysa in (så bra att ni kör en rensning, det skulle jag också behöva trots att min frys är liten!).

Synd att Citygross inte är något vidare där du bor, annars är de bäst på billigt svenskt kött tycker jag! Men det skiljer otroligt från affär till affär, vi har två Citygross i vår närhet och den ena är superbra, alltid fräscht på frukt och grönt, bra kött osv, medan den andra är sååååå tråkig, ruttna grönsaker, tomt i köttdisken osv.

• missypissy

Usch, tröttheten är kvar idag... Är seg och alldeles mosig i huvudet, vet inte vad det är med mig. Har visserligen blivit några sena kvällar, men jag brukar inte reagera så här starkt. Så det kanske är någon form av omställningsbesvär, jag kroppen kanske inte fattar förrän nu att den får annorlunda kost? Känns skittråkigt iaf, vill bara lägga mig och gråta och sova typ.

• missypissy
    OHs mamma skrev 2011-04-07 12:41:27 följande:
    Jag har tinat några kycklinglår med ryggben (var billigt på Willys :-P), har ni några tips på hur jag kan tillaga dessa?
    Gör en god marinad och pensla med (eller låt kycklingen ligga och dra i den), och grilla sen i ugnen (eller på riktig grill om ni har fint väder, här är det blåsigt som tusan). Servera med en god grönsallad och en kall vitlökssås.
  • missypissy

Hemma från tandläkaren nu, det gick ganska bra. Början till hål på ett par ställen men inget som behöver åtgärdas. Ska tillbaka om några veckor och ta bort lite tandsten och missfärgningar. Och sen har jag skadad emalj efter mina år som Cola-beroende och det går ju inte att fixa så det suger...

Fick värsta gråtattacken precis innan vi var klara. Vet inte om det var nervositeten  eller vad det var, men jag bara bölade och pratade om tandlossning, och stackars tandläkaren var tvungen att visa bilder på hur tandlossning ser ut och jämföra dem med mina röntgenbilder för att få mig att förstå att jag kommer inte att bli tandlös den närmsta tiden. Usch vad pinsam jag är, tur att tandläkaren var världens goaste!

Är fortfarande alldeles gråtig och vill helst gå och handla en stor Cola och en påse godis och vräka i mig och tycka synd om mig själv (fast det är sådant som har förstört mina tänder, hur dum är man egentligen!). Så självömkande och fjantig! Känner mig bara som en stor idiot som har förstört mina tänder genom år av sockermissbruk och rökande. Jag har alltid haft perfekta tänder, aldrig ett hål eller några problem, men på grund av min egen idioti har jag förstört dem. Åh, snyft och stön, detta har inte ett skit med lchf att göra men jag beklagar mig här ändå. Fast egentligen har det ju det, för det är precis samma sak som jag har gjort med min kropp! Gett den så jävla dålig mat, socker i enorma mängder och massa annan skit, och nu när jag kommit bort från det där osunda sättet att leva förstår jag hur jäkla dum jag har varit. Hur kan man vara så elak mot sin kropp?

Köpte lite bacon på vägen hem så nu ska jag tröstäta det istället för godis. Sorry för gnällandet, nu är jag färdig!

• missypissy
    Nallebjörnis skrev 2011-04-07 14:53:31 följande:
    Vad skönt att inte ha några hål! Sen ja började med lchf har ja åxå märkt förbättring :)
    kan förstå ditt anfall... du var ju spänd innan och så.. bra att du fick det ur dig än att gå och bära på det, dom ska vara vana vid att ta hand om såna som oss.. hihi.. bra ät lite bacon så blir allt bättre ;)
    Tack! Hihi, ja de är väl vana vid gråtanfall. Nu har jag gråtit en stund till och nu känner jag mig bättre! Ägg och bacon står och puttrar på spisen så snart ska jag mumsa i mig!
  • missypissy

Helene: Ja, det känns faktiskt mycket bättre nu! Behövde nog mest gråta ut lite av min oro och min trötthet!

Men tyvärr har jag ju inte slutat röka. Skäms Eller rättare sagt, jag har börjat igen. Så otroligt jäkla dumt och jag skäms som en hund. Jag har planerat att ta tag i det (igen) nu när jag har tagit tag i alla andra delar av mitt liv. Men är väldigt väldigt svårt måste jag erkänna. Fast å andra sidan har jag lyckats sluta med socker, då ska jag fasen klara av att sluta med äckel-cigaretter också!

• missypissy

Men åååååååååååååååååå varför kan jag inte citera nu då??? Demon

Denebola: Både exsambon och dottern brukar råka säga äggkopp till min menskopp!

Ny definition av dubbel galenskap: LCHF-brud med äggkopp i snippan, woho!

• missypissy

Hahahaha jag hade fasen glömt tanten med bajskollen, fan vad kul det var! Skulle de inte samla under flera dagar också, eller är det min äcklade fantasi som fick det till det?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**