Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jätteledsen, ska det stå, inte jättearbete...

• Vilda Tiger

Jag mätte mig nyss vilket inte heller va kul. Bara en cm från före-måttet. Ja, motionen kan jag ju öka mer, jag tränar varken hårt eller varje dag. Promenad några gånger i veckan.

• Vilda Tiger
    Martina 76 skrev 2011-10-23 22:12:07 följande:
    Hur mycket energi brukar du få i dig per dag ca?
    De första veckorna runt 1600-1800 kalorier. Sista veckan mellan 1200 och 1400 om dagen.
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Vilda Tiger
    Joggi skrev 2011-10-24 12:37:00 följande:
    Vägning idag! -0 kg. Suck:( Inte så roligt alls! Men jag får ta med mig mina resultat från vecka 1 och 2 och kämpa vidare!

Vecka 1, - 5 kg
    Vecka 2, -4 kg
    Vecka 3, -0 kg

Tänkte dra ner på mejeri den här vecka. Har ätit ganska mkt mejeri vecka 3 och jag tror det är boven faktiskt. Känns som jag slösat bort en hel vecka:( 
    Vad är väl en vecka? de där resultaten från dina två första veckor hade jag GLATT levt på i två månader!
  • Vilda Tiger

Jahopp. 79 gram carbs idag. Men hey, jag fyller 30 och jag KUNDE INTE låta tårtan inte bli äten av mig med. Jag står för den biten! Men sockret blev ju totalt rubbat (är diabetiker) och jag har åkt upp, ner, upp, ner och har fått ta massa insulin. Jag tycker i efterhand att det itne var värt det. Nu är det nya tag fyra dagar och sedan åker vi utomlands en vecka. går jag upp mer så gräver jag ner mig någonstans. Jag har en riktigt viktdepp. Upp 5 kg på två veckor utan att fuska så det kan räknas.

• Vilda Tiger
    mamman i skogen skrev 2011-10-26 06:35:46 följande:
    Grattis!! under hundra är ju iallfall lågkolhydratskost...pep pep.. 

Rent spontant tänker jag har du kapat ala mjölkprodukter? Kanske teta med detta och bara behålla smör och grädde som de flesta brukar klara av..    
    Ost äter jag ju med. Men förutom det - väääldigt lite mjölkprodukter. Har helt skippat turkyoggi till ex. Lite cf i nån sås nån gång. Säg att jag äter 2 dl mjölkprodukter förutom mjölk och grädde i veckan.

Tack för era grattis!
  • Vilda Tiger

Idag hade jag turen att få personliga tips av Anna Hallén i telefon. Vi pratades vid i en halvtimma och nu är jag peppad att fortsätta fyra månader till med detta, innan jag utvärderar. Har ju kört två och en halv så lite till, snart gjort hälften. Hon tipsade om en del saker, som egentligen är självklara. Som att bara äta det som ligger på en tallrik. Att inte äta alls mellan målen. Att ta bort grädden från teet. Jag veeet att många här har tipsat mig om just grädden, alltså att dra bort mjölkprodukterna, och det är jag ju tacksam över, men det kändes fint att få tipset även av Anna, även om jag kommer sakna grädden i teet. Det döljer känslan av kokosfett, som är lite groosy, tycker jag. Hon hade en del förklaringar till att jag är mindre och mindre insulinkänslig och hon sa att det borde ställa om sig rätt igen i kroppen om jag ger det ett halvår. Annars ska jag återkomma och då har hon en del andra tips som man kan ta till i extremfall, sa hon. Att LCHFkost är bra för diabetiker vet jag ju redan, men jag har blivit så desperat av att se att jag ligger så högt i socker utan att fuska med maten. Det ska inte vara så... men tydligen brukar typ 1;or, som jag, utveckla typ 2 diabetes efter 20-30 år. Detta för att man har tryck i sig så mkt insulin för att hantera de carbs man har ätit. På rekommendation från läkare, och DET gör mig förbannad!

• Vilda Tiger
    Beccih skrev 2011-10-26 20:15:51 följande:
    Hörrni, jag har inte något sug efter godis. Eller klart det finns där men det är inte så stort att jag inte kan iggnorera det. Dock saknar jag konsistensen av gelegodis. Det sega och goda.

Jag tänkter på det sockerfri godiset från Karamellkungen, vet att det inte är bra med sötningsmedel och alla tillsatser. Men OM jag ändå väljer att köpa några bitar av denna sort. Vet någon hur många kolhydrater de innehåller? Tänker på att dryck med sötningsmedel är ju ofta nästintill noll kolisar
    Medans Läkerol som också är sockerfritt innehåller 96 g kolisar.

Varför skiljer det sig så på två sockerfria produkter?
    Jag läste just om detta på Anna Halléns blogg idag och enligt henne är det MYCKET kolhydrater i s.k. sockerfritt godis. Jag hade nog lagt ner det helt. Gott att du slipper suget!

Vem var det som hade plussat? Drutten? JÄTTEGRATTIS! Vilken otroligt härlig tid som väntar dig!
  • Vilda Tiger
    sofiasjo skrev 2011-10-27 16:47:44 följande:
    Härligt att det känns bra igen! För mig går det inte neråt. Är hungrig efter 3 timmar efter lunch, vettetusan..men jag är i ketos enligt stickorna och mensen är helt out of wack. Tänkte eventuellt gå över till mer kolisar i form av nån frukt och mer grönsaker. Eller kanske bli riktigt extrem och fettfasta, blir trött när man inte går ner(snarare upp för tillfället)

Hör av dig om hur det går! Jag älskar ju också grädden i kaffet!Glad
    Ja, jag läääängtar tills jag NÅN gång kommer under 70 kg! Men det är 7 kg kvar dit. Heja oss! Fy fasen för att gå upp eller stå stilla. Eller, stå stilla på 73.9 ett tag, där jag var för två veckor sedan, hade jag kunnat göra. Om det börjat röra sig nedåt sedan igen. Men att gå UPP då man rdan är överviktig... fy fasen!: Men heja oss!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**