sofiasjo skrev 2011-10-17 09:22:05 följande:
Hej!
Ny här och passar på att säga grattis till alla som tappar kilon! Tyvärr hör jag inte dit. Ligger på 65 kilo, vill ner till 58 (är 160 cm lång) Har tidigare gått ner med lite GI inspirerad mat + mindre potioner och träning. Men de sista kilona vill verkligen inte. Det är ju hellr ingen stor övervikt, men jag vill ändå helst gå ner till 62 som jag vägde innan sambokilona började smyga sig på. (vägde tidagare närmare 100kg "tack vare" sambofällan så nu är jag lite nojjig när det börjar gå uppför efter allt för många utlandsresor där man får unna sig.. ja ni vet nog vad jag menar
Jag mår sådär halvbra med lchf. Hade mycket omstälningsbesvär med yrsel och huvudvärk, det kommer fortfarande efter en månad med lchf. Första veckan gick jag ner till 64.9 men nu är jag på 65.8 och har stått där i 3 veckor. Mindre sötsug dock.
Jag är hyfsat strikt på 10-20g kh /dag (äter jag mindre får jag lätt yrsel och huvudvärk...måste kunna jobba också liksom)
Nån som har något bra tips som funkat på er förutom fakir och UFO?
Sen brukar jag käka ischoklad som jag gör på 100g ekologiskt kokosfett och 100g 90% choklad. DEt är 14g kh på 100g chokladkaka och det blir ca 40 formar med ischoklad, 0,35 g kh per styck. detta är det enda jag unnar mig, men tar nog en 2-4st per dag för att komma åt det nyttiga kokosfettet, och få känna smaken av choklad såklart
Bra tråd btw!
Kan inte råda dig men vill bara säga att jag är i samma sits fast jag väger 10 kg mer. Så jag har en övervikt ännu, och vill ner till 65, eller iaf till 68. Går bara uppåt nu, eller står stilla. Bajs!