• Tessa606

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-10-31 18:10:36 följande:

Hang in there! Själv står jag emot smågodiset när alla barn knackar på dörren i dag!

Sambon var precis och köpte en stor påse som står i hallen, tycker den ropar mig.....
    RebornEve skrev 2012-10-31 16:37:22 följande:
    Usch trött och frusen och på dåligt humör. Dödligt sugen på en kebabpizza :/
    Give me strengt

Du fixar det, du har ju kommit så långt!!
  • Tessa606
    Rosapingvin skrev 2012-11-09 07:31:08 följande:
    Har följt tråden i tysthet, min sambo och jag har ätit LCHF i 6 veckor. Jag har fuskat än hel del så jag har inte gått ner något än, är inte överviktig direkt heller... Men min överviktiga sambo har gått ner 8 (!) kg och hans blodsocker (han har diabetes) efter måltid har gått från 14-19 till 4-6!

Härligt att höra om din sambos hälsovinster!
  • Tessa606

Stjierna: Jag äter också mejerier, har väldigt svårt att tänka mig att inte göra det.
    Jag har gått ner nästan allt jag vill och har ingen brådska med de sista kilona, så jag väljer att njuta hela vägen in i mål.

Sen har jag full förståelse för att alla gör olika, det gäller ju att hitta sitt "eget" sätt

• Tessa606
    TomMon skrev 2012-11-14 23:22:49 följande:
    Jag äter mejeriprodukter, förutom mjölk då. En stor hink turkisk yoghurt räcker till 3 frukostar, och en stor vispgrädde räcker till en veckas kaffekonsumtion! :)
    Jag dricker inte heller mjölk, drack litervis förut men har slutat helt, det är ju grädde i kaffet och i såser och en hel del CF i olika röror och såser som jag inte skulle kunna vara utan
  • Tessa606

Jag är 164 och startade på 88kg, väger nu 62, som var mitt mål från början, men skulle gärna vilje gå ner något kg till, till 59,9 kanske
    Jag har storlek 36 på kläder nu, det har jag inte haft sen jag var 16 år 

• Tessa606

Gick upp tidigt idag för att hinna till gymmet innan vi ska iväg på annat, hade någon sagt detta för ett år sedan hade jag gapskrattat

• Tessa606
    Mamma till två mirakel skrev 2012-11-19 16:03:27 följande:
    Nä jag klarar typ inte äta bröd alls med ägg i :( mår illa verkligen! annars är lchf kanon för mig, men just bröd saknar jag mkt, jag har syndat och ätit lite knäckebröd och sådana Ryvita.
    Jag åt lchf bröd för två veckor sedan som jag bakade och efter det kunde jag inte fortsätta med lchf för jag mådde illa hela tiden av grädden och äggen mm... MEN jag gick upp 3kg på två veckor när jag slutade med lchf :( och det suger verkligen!!
    Jag kör en liten egen mix nu av lchq och lchf efs jag behöver ett par skivor ryvita om dagen :P

Har du provat att göra LCHF fröknäcke, jättegott!
  • Tessa606
    Linda5 skrev 2012-11-19 21:49:18 följande:
    Blir Såååå ledsen. Hade bra flyt i viktminskningen. Förra helgen var vi iväg (inte möjligt att vara strikt) gjorde så gott det gick. Men gick upp 3 kg och dom sitter som klister. Har inte hänt något på 1 1/2 vecka. Trodde jag skulle tappa vätska i allafall. Kommer inte nå mitt julmål nu. Känns så tråkigt för jag var så glad innan den 9:e november då allt vände till det tråkiga.

Ge inte upp!! Helt plötsligt är de väck igen, så har det varit för mig när jag ätit fel, det kan ta ett par veckor men så "försvinner" allt på en gång
  • Tessa606

Jag 1977 och Stjierna vad kul att se era bilder, vilka fina resultat!!

På mig finns  inga kroppsbilder, jag har heller inte mätt mig tyvärr, men jag klarade det inte då...
    Jag har gått från storlek 46 till 36 och är för första gången i mitt vuxna liv stolt över hur jag ser ut, gamla kärringen

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**