**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag har hållet på sen den 9:e januari och har gått ner 22 kg, ca 5 kg kvar
Jag har hållet på sen den 9:e januari och har gått ner 22 kg, ca 5 kg kvar
nu har jag förberett inför hösten och vardagen. bakat fyllt frysen med åde kex och bröd och matmuffins.
semestern har varit lite svår, mycket middagsbjudningar och jag har lovat mig själv att aldrig bli en sån som kräver speciell mat eller petar i maten (har själv såna vänner som går på diverse "dieter" och det är så jäkla jobbigt som värdinna).
ikväll blir det kräftskiva och jag vet att alla tillbehör innehåller mjöl (hembakt bröd, pajer osv osv). tänkte först ta med mitt eget bröd och en egen paj- men så igår ringde värdinnan och berättade stolt hur hon bakat hela dagen inför idag... så då vill jag inte "förstöra" genom att inte ens vilja smaka idag.
hur gör ni andra när ni är bortbjudna?
Så var den värsta måndagen på hela året här för min del, ni vet, första dagen efter semestern, den dagen man väger och säger att NU ska jag börja mitt nya liv, nästa sommar ska jag minsann vara snygg
För min del visade vågen att jag gått NER under semestern Har nu totalt gått ner 23 kg, är "snyggare" än någonsin, precis fyllda 40 (väger mindre än vid 30), nyförlovad, och framförallt så mår jag bättre än någonsin!! Jag älskar verkligen LCHF!!!
Jag käkar på Burger king ibland, en dubbel whopper utan bröd o ketchup med bacon blir under 4kh, det tycker jag är en ok måltid och jag står mig länge på den
Jag har varit tvungen att köpa nya kläder eftersom jag gått ner så mycket, nu har det tyvärr blivit så att det första jag köpte börjar bli för stort Det jag märkt är att jag totalt bytt stil och för första gången på många många år tycker jag det är skitkul att shoppa, både i affärer och på nätet, har nog lagt mer på kläder de sista 3 månaderna än vad jag gjort på 10 år, sambon börjar sucka lite när jag kommer hem med nya påsar, men både han och jag tycker att jag är värd detta