• Tessa606
    Jag1977 skrev 2012-08-31 07:36:36 följande:
    Tips på en efterrätt? Vi har middagsbjudning imorgon och jag vill såklart anpassa menyn LCHF- förrätt är klar, varmrätt med. Men det står helt still när det kommer till efterrätt. Har provat baka bärpajer med lchf- men tycker de smakar blä. Vill såklart att gästerna ska gilla det även om de inte kör lchf... Nån som provat nåt gott? Vad tror ni i övrigt om denna meny: Förrätt: krustader (blir 2lite större per person, innehåller lite kh men såpass lite att det får vara OK..) dessa fylls med het kräftröra och skagenröra. Till det vitt vin och lite sallad. Varmrätt: oxfilé, hemlagad bea och vitlökssmör, pommes på kålrot och en sallad, till det rött vin. Efterrätt?!?!

Håller med TomMon, Pannacotta är jättegott på LCHF vis, ibland gör jag chokladmousse, mörkchoklad, grädde o äggula, serveras med vispad grädde o hallon
  • Tessa606
    Ellaria skrev 2012-09-05 21:31:46 följande:
    YES YES YES 75.8!

29 kg och 22 cm runt midjan borta sen 1:a Januari.

"Bara" 5 kvar till min originella målvikt och 10 tills jag nog får säga att jag är supernöjd :D
    Härligt!!!
  • Tessa606
    Martina 76 skrev 2012-09-06 16:51:45 följande:
    Var på gymmet idag och jag kan verkligen se de kilon jag tappat denna vecka. Midjan är verkligen hur smal som helst! Rumpan däremot...hmmmmm...min kropp vill verkligen inte släppa fettet på rumpan. Men man får väl vara nöjd med en platt mage. Kul också när musklerna blir mer deffade så att man verkligen kan se dem när man tränar. Känns skööööönt!

Jag är tvärtom, ingen rumpa kvar, men hur mycket mage som helst, nu är gymkort införskaffat så nu ska den jäkeln bort
  • Tessa606

En dum fråga, kan  man ringa vårdcentralen och be om hälsokontroll utan att vara sjuk? Eller är det bara företagshäslovården som gör sånt

• Tessa606
    TomMon skrev 2012-09-10 22:13:54 följande:
    Man kan be om hälsoundersökning, det fick vi göra i samband med vår adoption. Det kostar däremot en lite större slant än vanligt, iaf där vi bor.

Tack!
  • Tessa606

Ringde vårdcentralen för att boka hälsokontroll, 1600 spänn kostar det Bokade en tid om ett par veckor, har då kört LCHF i 10 månader så det borde ju bli ett rättvist resultat.. Sköterskan var ju inte positiv till LCHF, sa att det finns INGA läkare som rekomenderar den kosten, jag svarade att där är vi inte överens..
    Ska bli spännande att se "hur jag mår!

• Tessa606
    Linda5 skrev 2012-09-11 20:14:34 följande:

Läkaren som jag hade på läkarundersökningen (1700  hade inget emot LCHF han tyckte det var bra att det funkade eftersom jag är så fet. Men snart är jag inte det längre Tungan ute

Jag hoppas att läkaren jag får inte är lika negativ som sköterskan... Jag har gått det mesta, ca 25 kg, bara det borde göra en läkare positiv
  • Tessa606
    Glass skrev 2012-09-11 21:18:23 följande:
    vad ingår i hälsoundersökningen?

Följande prover tas:

Blodvärde Blodsocker Kolesterol Levervärde Njurfunktion (alkoholpåverkan syns ej på denna provtagning) Ämnesomsättning Vitaminbrist Blodtryck Puls Längd Vikt Midjemått
  • Tessa606
    Glass skrev 2012-09-11 21:54:21 följande:
    Det där är ju intressant. Är det bara vitaminkoll eller även mineraler?

Vet inte, återstår att se
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**