Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-06-27 20:47:38 följande:
    LokesMammi: ica Stevia strö och Sukrin är i princip samma sak, enda skillnaden är att ica stevia strö innehåller en gnutta stevia och sukrin är enbart erithyol.
    Köp antingen eller. Vi har ica stevia strö, men jag tycker mängden erithyol/stevia är i obalans så jag har en gnutta äkta stevia i ytterligare.
    Ok, ica stevia strö o äkta stevia inhandlas imorgon! =) Finns om på samma "hylla"?
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    Spana skrev 2012-06-27 21:08:09 följande:
    åh herregud vad duktiga ni är..

Vill ju kunna unna mig nåt gott ibland som inte är lämligt. Vill inte känna att jag aldrig mer får äta gott... 
    Om man klarar av det så ska man unna sig tycker jag. När jag nått min målvikt tänker jag inte vara lika strikt som jag är nu. Jag fuskar lite. Men jag har varit sån som inte annars brukar äta sötsaker mitt i veckan, så jag har aldrig sug mitt i veckan! =)
  • LokesMammi
    stjierna skrev 2012-06-27 21:12:26 följande:
    LokesMammi: på vårt Maxi är dom det iaf ;)
    Ok. Tack! =)
  • LokesMammi
    Spana skrev 2012-06-27 21:16:35 följande:
    skönt att höra. Jag småfuskar ibland på helgen. Några chips slinker ner eller någon godisbit.

Jag tycker att det är så svårt!

Däremot gottar jag mig med måtta och det känns jäkligt skönt! :) Några bitar räcker nu förtiden.   
    Ja, et behövs inte mkt längre. Jag brukar ta en ruta mörk 86% choklad efter middan. Inte varje dag, men när jag får lust. hehe
    Men det jag INTE äter nu, det är frukt. Jag är fruktoman. Det enda jag saknar. O vi har sååååå mkt frukt på jobbet. Blir galen! =) hehe
    Även sylta på en frukostknäcke. Åh, va gott! =) Ska jag äta sen när jag nått målvikten! =)
  • LokesMammi

Skilsmässa för att man äter "bra" saker. Han behöver inte äta dina feta såser om han inte vill. Min sambo äter min mat + potatis/ris/pasta. Men han gillar feta saker så...... (syns på honom) =)
    Tycker det är synd att din man känner så. Han får laga sin egen mat o äta det han vill, du hindrar ju inte honom...........
    Min familj o sambons familj (framför allt sambons mamma) suckar över att jag inget äter...........
    Grattis till adoptionen. Spännande!

• LokesMammi
    jenniekk skrev 2012-06-28 10:52:14 följande:
    Har nu ätit 1dl rysk yoghurt med några frysta hallon. Känns i efterhand inte bra då det kanske va för "bra". Hur hanterar ni att inte dra ner på maten för mycket?

Jag överdriver oftast åt båda hållen. Äter för mycket... Eller svälter mig.... Hur håller ni balansen? Det är något jag måste lära mig. Vill inte få dåligt samvete över det jag nyss åt (som jag nu har)       
    Det äter jag varje morgon! Bra mat.
    Jag märker om ajg äter för mkt el för lite. Slutar äta när jag är "lagom hungrig". Känner jag mig inte tillräckligt mätt äter jag mera! =)
  • LokesMammi

Åh, äntligen under 60strecket! Wohoo! Har gått ner mellan 10-15kg sen april!
    Men magen försvinner knappt! Lite surt!

• LokesMammi

Jag äter 3mål de dagar jag jobbar! Jobbar jag kväll så blir det ngt litet även när jag kommer hem från jobbet. Men är jag ledig så blir det oftast bara 2mål.

• LokesMammi

Idag kom en kompis över med sina barn, så vi servera godis, saft o chips. Alkohol till oss. Inge gott o vad illa jag mår! Märks att man inte äter socker. Toblerone var inte ens gott! Sitter nu o äter jordgubbar, choklad, plommontomater o bonbon godisar. Det är godare iaf. Bara lite granna. Måste fira att jag hamnat under 60 strecket! =) Nästa helg jobbar jag delad tur 3dagar på raken. Så nu njuter jag av ledigheten denna helg!

• LokesMammi
    Boost skrev 2012-06-30 21:13:07 följande:
    Började också balla ur lite när jag nådde mitt mål, unnade mig lite väl mycket. Vikten påverkades inte men sötsuget satte igång.

Satte sedan igång med strikt LCHF igen för att få bort det.
    Nu åter igen börjar jag experimentera lite och föra in lite mer kolhydrater.
    Detta för att jag vill äta vissa kolhydrater igen och detta utan att magen flippar ur eller sötsuget drar igång.   
    När jag nått min målvikt tänker jag inte äta kolhydrater hemma, men äter man borta eller ute så kommer jag o göra det. Det enda jag kommer o äta hemma är nog frukostwasa. DET saknar jag! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**