Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

När man steker pannkakor, vad kan man ha i för "smaker"? Vi brukar ha i vaniljsocker när vi steker vanliga pannkakor, men det går ju inte nu.......

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    Die Mutter skrev 2012-07-12 20:59:23 följande:
    Jag brukar köra mina pannkakor med salta tillbehör, tänk langos / blini. Räkor, cf, kaviar(rom), rödlök. Gudomligt!

VIll man köra den söta varianten har jag testat yttepyttelite stevia och ett kryddmått vaniljpulver (små glasburkar, finns på ica t.ex., är ej socker i). Har bara testat detta med pannkaksrecept baserat på mandelmjöl dock, vet ej hur det står sig med andra varianter. Jättegott med vispad grädde och bär i alla fall. Även om jag som sagt föredrar den salta varianten
    Vilken "hylla" finns vaniljpulver i?
    Tessa606 skrev 2012-07-12 21:55:24 följande:
    Vet flera som har kanel i smeten, jag har själv inte provat, men läst om det på flera olika matbloggar
    Hmm, inte testat. Men kanel är ju nyttigt, så.....! =)
  • LokesMammi

Jag gick ner massor. Började i april. Det är nu jag står still/går upp! =)

• LokesMammi
    Glass skrev 2012-07-14 20:55:41 följande:
    Nu har jag äntligen hittat LCHF-glass!
    Köpte himmelsk röra, vanilj och choklad.
    Naturligtvis så har jag provsmakat dem alla och de var helt ok, förutom chokladen, den får jag nog ha vispad grädde till eller så... inte så god...

Finns det fler smaker? 
    Tittade i frysdisken efter glass. hur vet man vilken som är "vänlig" o äta?
  • LokesMammi

Har fått min mamma o hennes sambo o börja på lchf. =) han har fått en rejäl "gubbmage" o mamma väger över 90kg till sina 158cm!
    Fast dom kommer inte o vara strikta, bara o minska ner på kolhydraterna. mamma älskar potatis för mkt för o avstå helt! hehe
    men huvudsaken är att hon äter bättre. hos henne är det lördag varje dag! =)
    hon kan inte motionera så mkt heller då hon är rörelsehindrad. men går ut o går med hunden varje dag iaf. det är bra!

• LokesMammi
    Glass skrev 2012-07-15 09:11:27 följande:
    kan ingen kommentera min mat? om det är lite eller bara känns så?
    Jag äter som dig. Jag äter inga grönsaker men lite sallad o äter för lite fett enl lchf. men jag mår bra! =)
  • LokesMammi
    Glass skrev 2012-07-15 10:07:06 följande:
    Äter du lika mycket eller mer eller mindre?

Jag är rätt osäker på mängden, för jag har en "vana" att äta lite och ibland mindre och mindre utan att tänka på det. Tyvärr går jag ner skitdåligt när jag äter för lite, så jag får ibland äta lite extra fastän jag inte känner för det. 
    Ne jag vet inte! Olika per dag.
    Äter rysk yoghurt med hallon på morgonen, eller bara några skivor bacon eller tre pannkakor med hallon.
    Till lunch kan det bli nån köttbit med nån röra gjord på gräddfil eller några skivor bacon om jag är hemma.
    Till middag nån köttbit med nån röra igen! =) Lite sallad!
  • LokesMammi

Ibland gör jag även korvstroganoff eller köttfärssås o har då i grädde i såsen! =)

• LokesMammi
    Ellaria skrev 2012-07-16 09:13:05 följande:
    Finns på ICA Maxi i min lilla stad :)
    Jag hittade inga på mitt ica maxi...... :/
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-07-16 10:02:21 följande:
    Är det någon mer än jag som har svårt att äta så mycket som man ska? Känner mig nästan aldrig hungrig och då är det ju svårt att äta.
    Hur mkt äter du? Jag äter väldigt lite jämfört med innan lchf.....
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**