• TomMon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Molly: ge inte upp för snabbt!

• TomMon

Martina 76: vilken underbar energi och livsglädje du utstrålar, oerhört inspirerande!

• TomMon

Babybel: om du har ångest för att väga dig så mät istället! Det ångrar jag såhär i efterhand att jag inte gjorde.

• TomMon

Nej, semestern var jag också orolig för. Är just nu i Thailand men det är faktiskt inte så svårt! Ok, thailändsk mat äter jag, men inget ris och inga nudlar, ej heller något friterat. Jag har inte druckit en enda öl (brukar bli MÅNGA Singha)! Men däremot har jag ätit en del färsk frukt, samt beställt en lemon shake. Jag kunde heller inte motstå en Dunkin Donut, de finns ju inte hemma!

Jag vet inte om jag gått upp något, kanske lite vätska pga att kroppen samlat på sig det med tanke på kolhydraterna, men det försvinner nog snabbt igen.

Jag är bara så nöjd över att jag inte alls känner mig "snuvad" på godsaker, jag är verkligen inte så sugen helt enkelt! Blir jag sugen så smakar jag, sedan är jag nöjd rätt fort.

Ska bli intressant att väga sig, men jag hinner vara hemma några dagar innan det är vägdag.

• TomMon

Chicky01: grattis till giftermål och framtida barnplaner! :)

Vi mår mycket bättre. Vi har pratat ut en massa, det mesta gällde oro för föräldrar samt nervositet inför barnhämtning, inte så mycket min kost, enligt mannen själv. Han är medveten om att han måste gå ner några kilon efter semestern, igår provade han ett par shorts som satt lite trångt men menade på att de ju snart kommer att passa igen, så han verkar ha den rätta inställningen tycker jag! Om det sedan blir lchf eller inte, det lägger jag mig inte i. Jag har själv fått mig en tankeställare och känner nog att jag varit lite väl strikt. Någon gång skulle jag kunna ta en lite hög ris till maten tex, det dör jag inte av.

Nu planerar vi för fullt för vårt livs resa och allt känns toppen!

• TomMon

Chicky01: haha, det ska jag göra! Äter papaya varje dag i vår Som Tam (papayasallad), ska tänka på dig vid nästa middag! :)

• TomMon

Härligt Ellaria!! Håller med föregående talare, ser man sig själv varje dag är det svårt att känna någon skillnad.

Starkt jobbat!!

• TomMon

HokusPokus: bra jobbat!!

Spana: släng dem eller ge bort dem, det hade jag gjort. Mitt dåliga samvete hade varit monumentalt om jag ätit av dem. Tråkigt med tanke på jobbet du lagt ner... :(

• TomMon

Vilka är det som gör detta Lchf-bröd man kan köpa i butik? Är det på vanliga coop och Ica man kan hitta dem?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**