• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

tiiitti skrev 2012-09-18 08:56:02 följande:
    ner på vågen idag igen. nu börjar de hända grejer sen jag drog upp KH och ner fettet.

Äter mycket mer nu, och går ner.. varför jag va jag så himla hård innan. Åt jättebegränsat och gick inte ner nånting. känns verkligen som bortkastat 

hmmm kan det vara mitt problem? kör stenhårt sen 1 sept och har stått stilla! kanske bör jag lägga till mer kh?

hur mycket kh har du lagt till?  
  • Jag1977
    AmmiK82 skrev 2012-09-19 09:12:45 följande:
    Märker att vågen rör sig här också när jag drar av fettet och lägger till lite mer kolisar. Nu har jag iaf nått en av mina delmål, -31 kg (jag vet, ojämt nummer) och har nu ca 15 kg kvar. Snacka om att jag blir motiverad, även om vågen stod stilla nästan en vecka.
    härligt!!!!

jag tog del av Tiitis (förlåt ev stavning) som sa att hon lagt till mer kolisar, har varit så strikt och insett att jag kanske äter för lite- å igår lade jag till grekisk youghurt på kvällen och tog mer grönsaker till maten. Och efter att ha stått stilla nästan 3v- ETT KILO BORTA på en dag!!!!

har nog inte ätit tillräckligt helt enkelt.     
  • Jag1977
    Loreena skrev 2012-09-22 09:02:34 följande:
    Igår fick vi hem en låda med 30 kg naturbeteskött! :D Så nu har vi laddat frysen för lååång tid framöver! Så får min fiskvägrande sambo i sig lite nyttigt omega 3 ockå. Det var inte alls dyrt. 120 kr / kg för kött och 85 kr/kg för köttfärs. Vi köpte från naturvårdsbonden i Dalarna. Finfint hängmörat kött från en kviga som haft det garanterat bra! Enda problemet var leveranstiden. Det stod att det skulle ta 5 veckor, det tog tre månader innan han fått ihop beställningar på ett helt djur.

Åh spännande! Vi har oxå beställt naturbeteskött!
  • Jag1977
    Yosa skrev 2012-09-22 11:25:15 följande:
    Vad använder ni istället för tacobröd/ tacoskal? Kan man ta isbergssalladsblad eller vad tar ni? Är tacosåsen okey tror ni?,

kan tipsa om att fylla spetspaprikor med tacoköttfärs och strö över riven ost- gratinera några minuter i ugnen. Servera med alla vanliga tillbehör (sallad, guacamole, såser mm). Supergott och känns lite mer "matigt" än att bara röra ihop allt
  • Jag1977

Hör blev det fusk. Bortbjudna och huvudrätten var.... Paj! Skurholmen men omöjlig att smita undan. Men gott var det! Firar nu -10kg idag! Såååå glad!!!

• Jag1977

Experimenterade fram otroligt goda kex igår! Så goda att jag skriver ned det här: - ca 5-6dl blandade frön och lite mjöl. Jag använde 1dl pumpafrö,1dl solrosfrön, 1dl sesamfrön, 1dl Linfrön och 1dl hasselnötsmjöl och 1dl mandelmjöl. Hällde vatten så det precis täckte, låt stå och svälla i kylen ca 1-2h. Blanda i ett ägg (2om det är små ägg). Häll över salt och valfri krydda- jag tog italiensk salladskrydda. Bred ut på oljad plåt och grädda i 120grader tills de är hårda. För mig tog det ca1,5h. Såååå goda med skinka och ost till morgonkaffet

• Jag1977

Vad tycker ni om denna dag: Frukost: tre frökex med smör och ost samt MBC. Lunch: revskav med svamp, middag: tacopaj gjord på hasselnötsmjöl och med crème fraîche och riven ost samt grönsallad. Har stått stilla ett tag nu och känner mig galet svullen.. Är det nåt jag missat i min kost? :-/

• Jag1977
    stjierna skrev 2012-09-26 19:49:12 följande:
    Jag1977, ungefär sådär ser mina dagar ut också, fast minus frökex (ogillar verkligen dom!!). Jag tycker det ser bra ut, fast jag inte vet mängderna ;)

Ok jag får väl ge mig till tåls. Mängderna är nog bra tror jag Nån annan som stått stilla flera veckor?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**