• Hanniz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Varit ute med barnen sen 9.30 och kom hem för en halvtimme sen. Köpte med oss kyckling hem så nu blir det lunch med det, tomat och bea.

Pappan i huset är i Sthlm fram till på söndag så idag ska vi ha mysdag. Barnen Hae fått köpa ett par godisbitar var som de ska få ha ikväll när vi tittar på film.

Tänkte svänga ihop en liten chokladmousse till efterrätt och så ska vi baka pizza sen. Mysigt!

Åses recept på pizza var bra va?

• Hanniz

Jag har fuskat idag under mysdagen med barnen. Allt mat har varit LCHF men det har blivit lite fika osv. Hänger inte läpp för det utan kör strikt igen imorgon.

Kände att det var bättre att fuska med "allt" idag (lite fikabröd, en cola och fem bitar smågodis) pch sen köra strikt än att fuska varje dag.

Något jag dock gjorde idag var "kokosgodis". 50 gr smält mörk choklad blandas med 1 dl kokoschips. Rör ihop och fördela i ischokladformar. Såå himla gott!'

• Hanniz

Middag vet jag inte än. Mina föräldrar kommer så vi har inte bestämt än, lagar nog något ihop - de äter också lchfz

Till lunch blir det en köttbit och så rensar jsg frysen och gör en rättika/fänkålsgratäng.

• Hanniz

Åh vi ska ha gäster nästa helg och äta taccos!

Stjierna - har du möjligtvis recept på det mjuka brödet?

• Hanniz

Milifjor: om du skriver via mobilen och försöker skriva och-tecknet så bryts inlägget
    :)

• Hanniz

Mätt efter frukosten! Gjorde äggröra och hade i bacon och champinjoner - jättegott! En kopp te med kokosfett och jsg står mig en vecka ;)

Ikväll blir det lax med en spenat/bacon/avokado-röra. Spännande!

• Hanniz

God morgon!

Fuskade med en mellanvägning imorse, så peppad man blir när det går på rätt håll! :)

Idag ska jag ha svärmor på lunch, blir köttfärssoppa med zucchini och något bröd.

Är det någon som provat att göra egna chips - av typ salami?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**