Inlägg från: Mina småtroll |Visa alla inlägg
  • Mina småtroll

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-02-18 18:22:03 följande:
    Superstrikt dag idag med halva storleken på portionerna. Känner mig lite hungrig, men får väl ta en slev kokosolja om någon timme. Känns bra!!!
    Hur länge tänkte du köra detta? Jag är inne på tredje dagen o tänkte köra 2 veckor om det funkar! Går också omkring o är lite småhungrig titt som tätt. Tar nån ostskiva så blir det bättre Det har redan gett resultat på vågen för min del så jag är peppad  
  • Mina småtroll
    Juliec skrev 2012-02-18 21:22:18 följande:
    Tar du halva portionen mat då alltså? Typ hur mycket ?? :)

Och tränar du också eller går du ner bara utav maten? 
    Japp! Så jag går hungrig mellan målen numera...men det är ju meningen.

Såhär ser det ungefär ut nu:
    Frukost: Ett par skivor ost med gurka, kaffe med grädde
    Lunch: Äggröra gjord på ett ägg, 2 skivor bacon  
    Middag: Igår blev det lite tacogratäng med sallad

Om jag blir FÖR hungrig mellan målen så tar jag en liten bit brieost eller ett par skivor gulost. Stillar den värsta hungern. Sen brukar det bli en kopp kaffe med grädde nån gång på eftermiddagen. 

Jag började i torsdags. Har gått ner 0.9 kg sedan dess. Ska väga mig igen på torsdag samt se om det har hänt nåt på måttbandet.

Jag tränar ca 3 ggr i veckan (dans, jympa, bodypump). Sen blir det lite promenader därimellan. 
  • Mina småtroll

Hur går det för er som kör "dom sista 5 kg"??

Efter fyra dagar har jag gått ner 1.3 kg!! Fantastisk känsla efter att ha stått på en platå i många veckor!!

Magsäcken börjar redan vänja sig tycker jag.  

• Mina småtroll

Martina:
    Suget kanske beror på att du har dragit ner på portionerna? För du körde väl också "de sista 5"?
    Jag har känt mer sug efter annat, nu när jag kör de sista 5. Både vad gäller mat o sött, det har jag inte känt innan på lchf.

5 dagar efter starten av "de sista 5" = -1.6 kg! Supernöjd! 

• Mina småtroll
    Ellaria skrev 2012-02-29 21:11:37 följande:
    Senaste dagarnas magknip (till den grad att jag igår inte kunde röra mig och var tvungen att kräla från badrummet efter jag spytt) resulterade i ett besök på vårdcentral idag. Både sjukvårdsupplysningen och läkaren där misstänkte gallstenar och jag fick medicin och ska få kallelse till ultraljud "snart". Jag nämde såklart att jag åt enligt LCHF och läkaren sa att det mycket väl kunde bero på "allt fett du äter". Till saken hör ju att jag inte äter särskilt mycket fett, jag har inte grädde i nånting, jag smörsteker sällan, jag äter måttligt med ost, osv. Är det nån annan här som drabbats av extremt magknip efter 1-2 månader på LCHF? Var det gallstenar?
    Usch...jag vet hur det känns. Jag har haft några rejäla anfall, skulle opereras men blev gravid. Sen började jag med lchf o har inte känt av det alls!! Har ätit det i 4 månader nu. Förstår att mitt svar inte hjälper dig...det sägs att fet mat ökar gallproduktionen så att det blir större flöde i gallblåsan o att stenarna inte fastnar lika lätt. Men att det inte gäller alla, o då är väl du en av dem...Har du haft känningar innan? Småkänningar kanske?
    Kanske det står nåt på andra sajter om detta? kanske kostdoktorn?
  • Mina småtroll

Såg att det pratades om träning

Jag köpte Olga Rönnbergs magträningsprogram för mammor (pappershäfte) igår. Så idag körde jag igång!  Är ganska matt i bålen just nu

Helst hade jag velat ha hennes PT-tjänst, men tyckte det var lite dyrt. Så jag ska testa detta programmet nu. Jag tänkte vara tokseriös i 6 veckor och ta bilder och mått på magen, hoppas det kommer hända lite grejjer!

Någon annan som har testat Olgas tjänster eller program?

Annars är jag inne på "de sista 5 kg". Har dragit ner på kosten ganska mycket. Stod på en platå innan, men nu har jag gått ner 2.6 kg på 2 veckor, så skönt! 

• Mina småtroll

Är det någon som äter liberal lchf?

När jag har nått min målvikt (förhoppningsvis inte så jättelångt kvar nu...) så tänkte jag äta mer liberalt. Tänkte lägga till sånt som jag har saknat under dessa månaderna: lite (kanske 1) frukt och rotfrukter. Men inte pasta, ris eller bröd.

Har ni några tips på frukost? Mer än finncprisp och turkisk yoghurt. Nån hemmagjord musli kanske? 

• Mina småtroll
    Ninis skrev 2012-03-02 14:42:11 följande:
    Vad kostar Olgas PT-tjänst?
    Det finns olika varianter. Den jag funderade på var magcoaching (för mammor)  varannan dag i 45 dagar. Man kör efter ett program hemma och sen har man mailkontakt med Olga varannan dag. Denna tjänst kostade 1300:-

Sen fanns det andra tjänster med, men det var just magträningen jag var ute efter :) Min mage ser lite annorlunda ut nu, 2 barn senare  
  • Mina småtroll
    Allrona skrev 2012-03-02 15:36:19 följande:
    Jag är också sugen på att testa Olgas magträning. Du får gärna berätta mer om nån vecka när du har kört det ett tag
    Absolut! Jag ska uppdatera Men det känns som ett grymt bra program måste jag säga!! Jag tror på det Sit ups o crunches är ju bannlyst efter att man fått barn, det delar magmusklerna ännu mer! 
    Olga rekommenderar olika typer av plankor, både med och utan boll. Gud vad matt jag är i magen nu Två gånger om dagen ska man köra programmet! 
  • Mina småtroll
    The Kittycats skrev 2012-03-02 19:25:18 följande:
    Låter intressant. Vet du om det går att köpa på nätet?
    Japp!

http://www.mammafitness.se/

gå in under webshop. Häftet mailades till mig o så skrev jag ut det själv. På denna websida kan man också läsa om alla hennes tjänster.
  • Mina småtroll
    Ellaria skrev 2012-03-02 20:08:56 följande:
    Nu vet jag inte vad jag ska göra... Ni som läste mitt inlägg om magknip för ett par dagar sen, idag hände samma grej och trots stolpiller med morfin i gick smärtan inte över utan blev värre och värre. Till slut åkte jag till akuten där jag hängt sen i eftermiddags och efter ultraljud och blodprov hittades inte ett jävla dugg. Det är tydligen inget fel på mig, enligt alla prover. Är det LCHF som gör att jag får såhär ont? Jag kan inte ha det såhär, att varannan dag få så ont att jag bara krälar på golvet och gråter som ett barn och trots starka smärtstillande inte slipper ha ont.
    Men fy...vad obehagligt!! Hade det inte konstaterats gallsten? Eller var det bara en misstanke? För jag gissar att dom har gjort ultraljud nu? Har du berättat för läkaren att du äter lchf, vad sa den om det?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**