Mandel skrev 2011-05-09 12:36:58 följande:
När jag var anställd så "terroriserade" jag faktiskt min arbetsplats med mina bakverk. Hade då förmånen att få prova en del bakartiklar via jobbet då de ingick i min varugrupp och behövde testas.
Jag delar redan ut kakor och muffins till höger och vänster till våra anställda. Små fina påsar med dekorerade cupcakes i som de kan ha med sig i traktorerna
När det är full rulle på hösten så går det lätt åt en sats småkakor om dagen, men nu går det inte åt lika mycket.
Ställer jag allt i vårt fikarum är nackdelen att maken äter och han behöver verkligen inte äta mer kakor samt att barnen fastnar där med.
Erbjuder mig att hjälpa till med bakning till dop och liknande, men med väldigt begränsad vänkrets och släkt så blir det inte så många att baka åt. Fler i släkten som inte heller behöver äta fler kakor samt att systersonen har diabetes. Många bortförklaringar här.
Kanske kunde höra med ålderdomshemmet. Fast får de ta emot hembakat? Var tjafs i grannkommunen för att ett litet religiöst bokkaffé sålde fikabröd som folk bakat hemma. Tror dock inte att de fick säljförbud.
Vad har du för skoluppgifter då? Något som har med bakning att göra

Välgörenhet då? Nåt härberge eller boende i närheten som skulle kunna ta emot? Klart roligare med bullkök än soppkök om du frågar mig! Eller börja sälja. Om ungarna är tillräckligt stora kan du skicka ut dem på säljrunda.
En bekant till mig delfinansierade (ganska stor del om jag minns rätt) sina studier med att baka och sälja privat. Först gick hon och killen runt och bjöd på gratis smakprov till några och tog upp beställningar på nybakat frukostbröd. Sen bakade de fredag- och lördagnatt och levererade till dörren morgonen därpå. I början en blygsam affär, men mot slutet fick de tacka nej till folk för de hann inte med. Då hade de gått över till kaffebröd av alla slag också, sålde till kalas, dop etc.