MTG skrev 2011-05-30 13:01:21 följande:
Hon är tre och en halv månad. Har varit såhär ett tag nu, ammar ofta, men hon går inte upp så bra i vikt. Med första barnet hade jag jättemycket mjölk, men nu känns det knappt att jag ammar, alltså på brösten. Läcker ingenting, inte ens under natten och det är lite mjuka och hängiga ;P som vanligt... jag vet att det brukar vara en liten bökperiod runt tre månader, men hon liksom snuttar lite, släpper och skriker, och så håller det på. vil helst amma över sommaren men det tar på tålamodet att hålla på och kämpa!
vägningen imorse gick bra! hade gått ner allt som jag hade gått upp vid sista vägningen *förbryllad*
ska beställa lite på
lowcarbshop.se och funderar på deras sukrin melis florsocker. står att det är 100 g kolhydrater i näringsvärdet, men att dessa kommar från sockeralkoholer. Är denna tillåten? Jag bakar mycket och vore perfekt att höra glasyrer med denna.
Jag hade det också knöligt med amningen ett tag efter två perioder med "amningsförbud" (först var jag sjuk med starka mediciner sedan opererades bebisen) och då tog jag en heldag i sängen. Laddade upp med massor av vatten, massor av mat och slog av telefonen. Vi låg där hela dagen, helt nakna och åt och drack och slappade och myste. Jag läste, slumrade, klappade bebis och bebis åt och sov. Var bara upp på toa och för att fylla depåerna. Efter det kom mjölkproduktionen igång utav bara #¤=&"# och sen funkade amningen perfekt. Tills lilla plutten började bita mig och garva, då var det tack och hej med det.
Det kanske är värt ett försök för dig med, men min inställning är annars att det viktigaste är att man själv är bekväm med ammandet och blir det för stor stress att försöka, så är det bättre att lägga ner det och kanske bara mysamma.