Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jasså kan man ha kokosfett i kaffet när man fastar? De visste inte ja :)

• Carolinalovetobias

Nån som vet om fasta påverkar den vardagliga förbränningen å om kroppen vänjer sig vid å fasta dvs. Känner mindre å mindre hungerkänslor tex?

• Carolinalovetobias

2 FRÅGOR TILL ER SOM FASTAR =)
    1. Nån som vet om fasta påverkar den vardagliga förbränningen å om kroppen vänjer sig vid å fasta dvs. Känner mindre å mindre hungerkänslor tex?

2. Hur oftar fastar ni? Varannan dag? / En dag i veckan? / En dag i Månaden? / "16 h fasta?"

Ska ge det ett försök igen idag=) Får se hur de e går e hungrig :P haha!

• Carolinalovetobias
    Niillis skrev 2012-03-18 08:51:20 följande:
    Hej vet inte om jag skrev i den här tråden sist men nu är jag redo igen för att göra en historia kort så körde jag och sambon lchf mellan jan-aug förra året blev gravid gjorde
    Några avhopp och försökte komma tillbaka men mådde dåligt utan kolhydrater barnet
    Dog tyvärr i vecka
    27. Försökte gå tillbaka två veckor
    Efter men gick inte då vi inte körde strikt så nu börjar vi på måndag strikt sambon är inte pigg på det men han gick upp sina
    20 kg på tre månader sist så tror knappast han tål kolhydrater jag gick ner ca 17kg och har gått upp nu 4kg.
    Välkommen hit och beklagar verkligen sorgen! Vad fruktansvärt!

Hejja Hejja! Skönt att köra ihop!! Så man slipper göra pasta och sånt till mannen å sen ngt annat till sig själv=)
  • Carolinalovetobias
    Martina 76 skrev 2012-03-18 19:12:55 följande:
    I morgon ska jag fasta. Har just avnjutit pones och te. Nu blir det inget käk förrän tisdag frukost.
    Då är vi två =) Hoppas vi inte e allt för hungriga =) Hihi..
  • Carolinalovetobias
    Supergott Microbröd
    Altenativ 1
    1/2 dl mandelmjöl
    1/2 msk fiberhusk
    1/2 tsk bakpulver
    1 ägg
    lite salt
    ca 25 g smält

(detta brukar jag göra)

Altenativ 2
    1 dl mandelmjöl
    1 ägg
    lite salt
    ca 25 g smält smör, kesella eller cream cheese, jag hade ca 2 msk philadelphiaost
    Smält smöret i micro, tilsätt tillsätt resten och mosa ihop med en gaffel låt stå å svälla i ngn minut. Micra i 2 minuter på högsta. Supermums! :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**