Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

Måste man ha kokosfett m smak när man gör bountys? :) e sugen å testa :)

• Carolinalovetobias

Imorn drar vi igång med våran "utamaningstråd á la LCHF fram tills 1 Juli :)
    Fler som vill hänga på?? =)

Där vi har 1 ggr/veckan presenterar våran vikt och midjemått fram tills 1:a Juli.
      Sen om man vill kan man ju typ skriva vad man har gjort just den veckan. Tex: Plankan varje kväll, promneader, styrketränat, fastat osv. =)
    Å då kanske man kan se ett mönster vad som funkar å inte funkar också? =)

Vi presenterar resultaten varje Fredag. Om man får bra resultat då kanske man unnar sig ett glas vin på kvällen men e de dåliga resultat då kanske man skippar vinet å kör x-tra strikt så man får bra resultat nästa Fredag. 

• Carolinalovetobias

Ni som vill va med i våran viktutmaning tills 1/7 så välkomna till våran tråd :) www.familjeliv.se/Forum-24-406/m64542711.html

Ninis jag fick samma problem som dig med bountysarna.. Hjälpte det att byta kokos tycker du? =)
    Jag hade eldorados kokos tror ja?

Å idag kissade jag på ketosstickor å fick de mörkaste utslaget =) Äntligen är jag i ketos =)      

• Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-04-20 09:07:11 följande:

Jag tror det är kokosfettet som gör skillnaden. Jag bytte till Cocosa och sen bytte jag för säkerhets skulle till ICAs kokosflingor. Och det funkade kanon, så det rekommenderar jag till alla som frågade efter receptet på godbitarna jag lade ut på Facebook i går Även folk som inte käkar lchf ville ha receptet

Ja de va ju verkligen farligt goda. jag fick smeta ut smeten i en oval ungsform å jag strök ut den smälta chokladen över så de blev typ som en kaka :P haha.. så där är jag e skär ut små bitar titt som tätt ;)

• Carolinalovetobias

Fan har haft 2 kvällar i rad ett sug på kvällen.. På ngt sött.. Å sen på ngt salt.. Blir galen. :( springer i skåpen å pillar hela tiden. Ajaj!! :(

• Carolinalovetobias

Ninis:
    Jag brukar alltid göra det när ja e brödsugen. Har 1 ägg, 25g smält smör, 1/2 dl mandelmjöl, 1/2 msk fiberhusk, 1/2 tsk bakpulver å lite salt. Blandas å stå å svälla en ngn minut å sen in i micro.

• Carolinalovetobias

Ulrika Davidsson har gjort en bok lchf för kvinnor å den innehåller mkt lättare å fräschare recept med inte så mkt fett och sånt för de som tycker vanlig lchf mat är för tungt. Kanske vore ngt å investera i den boken om de känns jobbigt å du blir äcklad av allt fett å så?

• Carolinalovetobias

Ja tycker de e gott men vissa tycker de är äggigt. Olika smak. Ja brukar göra microbröd sen gör ja en varm macka av de m massa kryddor å ost. Mumma. Å vissa rostar det.

• Carolinalovetobias

Tror inte det EEE. :/ Var såå nära att köpa godis förut. Va inte sugen men jobbar natt inatt å typ tänkte att ja måste ha lite snabb energi inatt men duktig som ja va hoppa ja de. Å än går de bra iaf ;) har babybell å ölkorvar m mig :) Tror egentligen mitt sötsug e typ borta men luras typ av hjääärnan att de vore gott SÅÅÅ med godis :(

• Carolinalovetobias
    Faile skrev 2012-05-04 06:28:32 följande:
    Jag unnar mig mjölkprodukter en dag i veckan. I övrigt äter jag inget mejeri men rätt fritt av grönt istället så jag får mer variation på maten på det sättet.
    Halloumi och fårost kan ju ätas ändå, ölkorv är gott att mumsa på. Bounty kan göras utan grädde, och kokosmjölk kan ju även användas i maten för att göra grytor osv istället för grädde/creme fraiche tex.
    Varför är kokosmjölk bättre att använda i grytor än grädde tex? De e väll typ lika mkt kolisar? =)
  • Carolinalovetobias
    Faile skrev 2012-05-04 07:16:05 följande:
    Därför att mejerier påverkar insulinet lika mycket som vitt bröd. Det kan alltså vara insulinpåslaget som stoppar viktnedgången och inte kolisarna. Jag äter tex mer kolisar nu då jag även äter rotfrukter men går ner ändå, vilket jag inte gjorde med mejerier. 

Är ju dock olika från person till person. Vissa är inte lika känsliga för insulinpåslag som för kolisar och tvärtom, man får prova sig fram.    

Ok, tack för det snabba svaret =)
  • Carolinalovetobias

Har En fråga bara :) jag har de senaste typ fått som svettattacker. Kan typ kännas som när man har feber nästan de kommer hastigt. Vad tror ni detta beror på? Nån som upplever samma?

• Carolinalovetobias
    Boost skrev 2012-05-11 08:47:34 följande:
    Finns det inte något annat alternativ på pizzerian?
    De få gånger familjen äter pizza så tar jag en kebab istället, skippar brödet då.
    Rena sallader är jag inte mycket för.
    Jag brukar ta kebabrulle med extra kebab och fetaost å sen när ja kommer hem så tömmer jag rullen =) Tycker de annars snålar med kebaben när man tar kebabsallad :P
  • Carolinalovetobias

Vill bara tipsa om glucasanol =) Köpte dem igår å e as nöjd. Man ska ta 1-2 st innan kolhydratsrik måltid. Så vi gjorde lite test igår jag å min pojkvän. Vi köpte varsin sushi å jag tog 2 innan jag åt och han tog ingen. Jag är fort. i Keso idag men inte han :P

AS NÖJD. Ska absolut inte äta dem varje dag men ibland kanske man är bortbjuden å inte vill va krånglig, as sugen på några potatisar? Då är de bara å ta 2 såna innan så sabbar man ju inte viktnedgången =)

• Carolinalovetobias
    Boost skrev 2012-05-17 09:53:28 följande:
    Låter mycket intressant Carolinalovetobias!
    Var köper man sånna och vad kostar de?
    De tas enbart innan kolhydratmåltid då, inte varje dag?
    Jag köpte dem på apoteket. För 289:- Men såg att de hade dem här:
    www.bodystore.com/3/sv/artiklar/glucosanol-60-tabletter
    För 40 kr billigare. De finns vissa som tar de varje dag men då äter de ju inte LCHF å får viktnedgång, men äter man LCHF så räcker de att ta innan måltid med kolhydrater i :)
  • Carolinalovetobias

Nån här inne som fastar/har fastat 24h nån gång i veckan/månaden och fått igång sin viktnedgång med det och sen stannat där med hjälp av lchf kost?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**