Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

mammelie1891 skrev 2012-03-23 17:19:38 följande:
    Visst kan jag äta pizza om jag skrapar bort all fyllning från brödet? Vi brukar alltid äta pizza på fredagen runt lön. Tänkte köpa en med oxfilé och en massa annat gott och beasås till... det går väl?
    Ja de tycker ja man kan unna sig =) Jag brukar själv ta en kebab rulle ist för kebab sallad för tkr de lägger i mer kebab då å tömma ur kebabrullen hemma/på restaurangen på en tallrik =) De kan kolla lite konstigt på mig men de skiter ja i ;D Å fetost i är ett måste ;)
  • Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-24 16:06:50 följande:
    Känns väldigt bra att ha rensat ut garderoben! Har nog rensat ut ca 15 par byxor, 3-4 trefjärdelsbyxor och 3-4 shorts. Känner mig lite som Ralph i Biggest Loser när han i torsdags provade de byxor han hade på sig när han kom till Biggest-huset. Så skön känsla!
    Härligt! Hejja!!

Idag va de 2 hekto upp på vågen men hade en mysig eftermiddag/kväll med pojkvännen så de va de värt =D
    Grillade och drack lite men åt/drack LCHF vänligt iaf =) Underbart.

Provade förresten att marinera blomkål å lägga på grillen MUMS säger jag bara =)
    Blir repris idag :)

Men de blir fasta på Måndag =)
  • Carolinalovetobias
    mammelie1891 skrev 2012-03-26 10:55:18 följande:
    Vägde mig nyss... Obestämd Vikt finns på bloggen...
    Du har inte provat att fasta? de satte igång min viktnedgång.
    Eller dra ner mejeriprodukter?
    Minska portionerna?
    Inte äta nötter, mörk choklad, lchf efterrätter/bakverk för ofta - bara ibland. Kanske uteslutas helt om viktnedgång är önskat resultat?
    Minska på vin/alkohol?

Din kropp kanske är nöjd med din vikt och då kanske man får ta till lite mer drastiska metoder som fakir, halvera portionerna, tex fast 24-36h 1 ggr i veckan för att gå ner.
  • Carolinalovetobias

När man äter fakir som vissa gör så utesluter man mejeriprodukter helt.

För många brukar viktnedgången dra igång å de räcker med att dra ner på mejeriprodukter. De e ju lite kolisar i de å om man äter mkt utav det så blir det mkt kolisar på en dag.

Stek i mkt smör, gör kryddsmör å ha på kött, överrös med kall bearnaise med mkt fett+  lite kolisar i.
    Kokosfett kan vara bra å inhandla om du inte redan har men bara den ifrån hälsokosten.
    Ta en msk i kaffet de ökar mättnadskänslan + förbränningen.

• Carolinalovetobias
    standby skrev 2012-03-26 13:22:25 följande:
    Träna innan frukost, är det bra eller dåligt för förbränningen?
    Det är bra men inte bra att träna för hårt innan frukost utan lättare träning som promenader, simmning osv.
  • Carolinalovetobias
    Glass skrev 2012-03-26 18:01:18 följande:
    jag dricker riktigt mycket vatten faktiskt. Vet att det kan vara problemet annars, men ja, jag dricker 2 till nästan 3 liter per dag. 
    Den e vanligt att man bara gör nr 2   1 ggr i veckan med LCHF. Kokosfett drar igång min mage :P
  • Carolinalovetobias

25 h fasta nu å de går bra =)
    Va så trött på kaffe + vatten nu ikv så jag gjorde lite buljong. Jag tror de e OK under fastan fast de e tillsatser i för de e lite kcal i.

• Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-27 06:29:29 följande:
    Det är inte ok med buljong om man ska köra den periodiska fastan som vi kör som lchf-Martina skriver om.
    Varför tror du inte det e ok?
    Skit samma jag har mailat henne nu å då får jag reda på om de e ok eller inte.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**