Ninis: jag vill försöka fokusera på att vi ska bli matnonchalanta (inom ramen för lågkolhydratskost med naturliga fetter), sluta att räkna, väga, dricka mycket fett för att ha en längre mättnad. Om det är något som lchf har lärt mig så är det ju att vi kan ÄTA oss ner i vikt, varför då börja mixtra med mbc på morgonen för att 'vara mätt så länge som möjligt'... Det gäller ju förståss inte de som redan uppnått sin normalvikt, men i viktminskningssyfte så tror jag ärligt att det är fel att skifta sin kontroll från att räkna kalorier och äta fettsnålt, till att räkna kolhydrater och proppa i sig fett för att vara mätt så länge som möjligt. Hur mycket vitaminer och mineraler missar jag att få i mig om jag bara äter ett mål mat om dagen?
Artegen föda är lite mer Paleo fast med lure undantag för mejerier. Och inga konstiga saker som sukrin, stevia, proteinpulver osv osv. Endast ren mat i variation; ibland lax, ibland torsk, ibland hummer, ibland älg, ibland gris, ibland tupp, ibland hallon, ibland paranötter osv osv. Och grönsaker är inte av ondo, utan förser oss med massa nyttigt :)