• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis: jag sa ju det :) det är inte för inte jag skrev att paprikan kunde komplettera dig att bli friskare snabbare :) c-vitaminet hjälper antikropparna i kroppen. Jag har ordinerat paprika till 8 i min närhet (olika 'lätta' sjukdomsbilder) och inom 2 dagar var alla i princip friska igen.
    Min man slog rekordet, han låg i den klassiska manliga förkylningen, åt paprika på kvällen (efter mycket tjat o böner från mig, han 'tror ju inte på sånt trams'), och på morgonen efter var han frisk som en nötkärna. DET var lite läskugt snabbt.

• stjierna

Ninis: min karl var det, men du är ju inte honom o har inte samma kropp ;) jag hoppas iaf att innan i övermorgon kommer du känna en markant skillnad iaf! Tänk på att sprida ut intaget under dagen bara, större möjlighet för kroppen att fånga upp all c-vitamin då ;)

• stjierna

Ninis: vad jag förstått så ska c-vitaminet palla både vitrus o bakterier. Du får helt enkelt rapportera om nån dag eller två hur du känner dig, så vi får svar ;)

• stjierna

Dotson. Skillnaden är att vitaminerna har minskats i den som man tagit bort smaken på (dom försvinner naturligt när man tar bort smaken), men å andra sidan äter vi ju inte kokosolja för vitaminernas skull - där har vi ju grönsakerna till hjälp.

Biofood har en smaklös kokosolja, 400 gr för 589:-. Jag köper alltid den och är nöjd :)

• stjierna

Dotson: då är den ett perfekt substitut :)

Hanniz: ja, det hade varit lite väl häftigt ;)

• stjierna

Spökplumpen: tyvärr är vitaminer värmekänsliga, så rå är att föredra.. ;) vet faktiskt inte näringsinnehåll i tillagade paprikor!

• stjierna

MissNora. Jag räknar inte alls, men när jag räknade åt jag ca 10-15 gr kg/dag. Idag tror jag att jag ligger runt 20, kanske något över, men har som sagt ingen koll ;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**