-
Lägger till att många dessutom går upp igen då de istället för att göra livsstilsförändringar och ändra sitt beteende istället småäter sig upp i vikt igen. Personligen tyckr jag att man borde vara tvungen att gå i terapi innan och efter op för att komma till rätta med varför man är där man är. För en del handlar det ju om beroendebeteenden av olika sätt gentemot maten. Att man stryper magsäcken innebär inte att man kommit tillrätta med sitt beteende.helene306 skrev 2011-03-10 14:56:17 följande:Visst är det konstigt? Jag trodde (och de jag känner som opererat sig) att man rasar i vikt efteråt. Om jag hade opererat mig och en kompis till mig går ner mer än vad jag gör, då skulle jag känna mig bra blåst. En operation i onödan liksom. Men jag tror många ser operationen som en lösning på sina problem. Att de sen måste ändra hela sitt levnadssätt tänker inte många på. Det är i huvudet vanor och ovanor sitter. Det går inte att operera bort. Man klagar på lchf att det inte är bra, man vet inte effekterna på sikt. Vet man det om GBP-operationer? Ändå opereras allt fler och fler. Horribelt är ordet!
-
Jag har nu bakat en omgång pones med ch istälelt för kesella, 2 ägg istället för ett och 1 tsk bakpulver istället för två (har gjort det tidigare och inte märkt någon skillnad förutom bättre smak) och så slängde jag i lite krossade linfrön också. Degen blev liiite lösare men inte mycket, jag låter alltid min stå i en kvart innan jag gör bullarna/tekakorna.
Jag gör ca 10 små tekakor av mina då jag föredrar dem platta. De blir så stabbiga som bullar tycker jag så bullar blir det bara om jag kryddar dem med kardemumma och kanel som fikabröd. Jag kom fram till att jag ska göra sådana till mig när det vankas fika för familjen framöver då det var gott.
Nu ska tekakorna svalna sen ska jag äta frukost. Får se om det blir någon större skillnad mot grundreceptet.
-
Jag har eg både vägar och mätardag idag men efter ett anfall av extremmens och känslan av att vara uppsvullen så beslöt jag mig att vänta med mätandet till mensen är över. Det kanske bara sitter i psyket men jag har alltid svullnat när jag har mens så det känns ju sådär att mäta då. *s*
Vågen stod på samma som förra veckan iaf trots betydligt mindre kolisar den här veckan. Lite trist men kanske mensen påverkar trots allt. Trodde inte den skulle det men det lär ju visa sig nästa väcka isf.
Det är betydligt trögare nedåt nu än de första 20 kg. Lite frustrerande när det gått så kraftigt nedåt varje vecka i flera månader men samtidigt är jag ju realistisk nog att inse att det inte är så konstigt att det är som det är. Men trots att jag är medveten om fakta så kan man ju inte låta bli att tycka att det är lite surt.
-
Lägger till vitkålsbitar som är väldigt gott att ha ost på och så får man ju det där krunchiga.Martina 76 skrev 2011-03-11 10:17:57 följande:Vilket bra tips med "kexen"! Det ska jag prova ikväll!
Äggmjölk - menar ni ägg och mjölk i kaffet eller är det någon annan "röra" ni pratar om? -
Ponesarna blev helt ok, lite fluffigare och mer brödlika än med originalreceptet. Normalt sett påminner de lite om pajskal men nu lbev det mer fluff som sagt. Gott var det.
-
Här är det också sol men det blåser hårt och kallt. *brrr*
-
Funkar utmärkt att mala ned själv.mills skrev 2011-03-11 13:40:23 följande:När ni pratar om mandelmjöl är det då något speciellt färdigt som gäller eller kan man ta hela mandlar och mala ner till mjöl själv?
-
Finns en hel hög olika recept men jag har gjort detta som skrivits i tråden förut (gamla kanske?), personligen föredrar jag kokosfett framför smör då jag inte tycker om smörsmak i kaffet.yena89 skrev 2011-03-11 13:41:42 följande:Det där med mejeriprodukter, är det just kolhydraterna som är boven där eller är det nåt annat? För om jag inte orkar göra frukost eller har bråttom till skolan så dricker jag "gräddkaffe", 2dl kaffe och 2dl grädde och det håller jag mig mätt på till lunch, och då behöver jag itne äta mkt. Jag räknar kolhydrater just nu så jag vet att jag inte överstiger 20g per dag och jag brukar hålla igen på lunchen om jag ätit mkt kolhydrater till frukost men aa.
Sen äggmjölk, hur gör man det? och hur smakar det? Låter ju fruktansvärt äckligt. Men kan man ha i lite vaniljpulver, ekologisk kakao och liiite sötningsmedel så det blir varm choklad?Äggmjölk:
3 råa ägg
en jätteklick antingen smör eller Kokosnötsolja/kokosfett
3 dl. kokande vatten (eller 2)
Mixa ihop äggen och fettet med hjälp av din mixer.
Häll sakta på det kokande vattnet medans du fortsätter mixa.
Klart! Du kan häva i kanel eller vanilj eller kardemumma eller annat gott om du vill.
Äggmjölkslatte:
Istället för att, som många gör, byta ut min mjölk i kaffet mot äggmjölken så gör jag helt enkelt kaffet på BARA äggmjölk! I med en tsk (eller två) snabbkaffe i en kopp. Häll på äggmjölk och rör om.
-
Jag har på sista tiden börjat utsöndra mkt mer saliv än vanligt. Kanske inget konstigt med det men jag reagerar eftersom jag under många år haft dåligt med saliv dvs blir lätt torr i munnen.
-
I det recept Linda kopierade i n i tråden var det kesella.ThePointOfItAll skrev 2011-03-11 15:31:50 följande:Hej tjejer!
Har varit och hadlat ingredienser till pones nu, tydligen har fiberhusk utgått ur coops sortiment till min fasa(Vi och ICA hade ingenting av det jag behövde). Pratade med butikschefen som beklagade sig och sa att de försökt beställa hem eftersom han och tre till i butiken kör lchf, det sprider sig ser ni, snart kommer ingen höja på ögonbrynen... Pratade även med två av de andra om vad man kunde ha istället för husk, men jag verkade ha mer koll än dem tyvärr.
Fick köpa husk på hälsokosten för typ dubbla priset
Nu har jag allt hemma och testade Linda1976s recept på pones, det blev riktigt dåligt. Torrt och kompakt, men hennes var ingen kesella i som jag sett er andra ha. Någon som kan dela med sig av ett alternativt recept? Ni har ju verkligen höjt dem till skyarna så nåt måste jag ha gjort fel...