**Den stora feta LCHF-tråden**
Glöm inte vätskan! Kroppen binder inte lika mkt vätska när man äter lite kolhydrater så man får vara lite bättre på att fylla på då och då. Det kan också vara en bidragande orsak till huvudvärk.
Glöm inte vätskan! Kroppen binder inte lika mkt vätska när man äter lite kolhydrater så man får vara lite bättre på att fylla på då och då. Det kan också vara en bidragande orsak till huvudvärk.
Nötigt LCHF-bröd 1 skiva = ca 1,1g kolhydrat
Ingredienser:
3 dl linfrö (hälften krossade, hälften hela)
1 dl sesamfrö
1 dl hasselnötsmjöl
1 dl mandelmjöl
1 dl grovt hackade valnötter
50 g kruska kli, fiberex eller fiberhusk
2 tsk bakpulver
Blanda ihop alla torra ingredienser noga
.
Blanda sedan ihop:
50 g smält smör
2 dl creme fraiche
200 g Philadelphiaost
6 ägg
Blanda ihop det torra med det blöta och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper
. Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader.
Här är en till med skinnpung. *S*
JTio år efter första barnet fick jag tre till på tre år och sen kom det en eftersläntrare fyra år senare. Jag har jättesnygg skrynklig mage.
Men nu när det går nedåt så ser det faktiskt bättre ut men det är rätt mkt överskottsskinn det stickerj ag itne under stol med. Förhoppningsvis krymper det ihop lite till men så länge man har kläder på sig så syns det inte alls och har man en sjysst bikini/baddräkt med lite stadga så är det ingen som vet vad som döljer sig innanför.
Jag är glad bara jag kommer ned till normalvikt igen dvs vad jag vägde efter att första barnets gravidkilon försvunnit. Gör jag det kan jag leva med lite sladder.
Jag har förresten varit och låtit mig renoverats. Delmål två är ju uppnått och då har jag som rutin att ge mig själv lite lyx och göra en förändring (förbättring?) utseendemässigt. Dvs frissan, hudvård eller lite kläder. Nu blev det frissan igen och ny frisyr.
www.familjeliv.se/hem/asereht/galleri.php
Fukost: Två små poes med massa smör och te m cocosa
Lunch: Strimlad fläskfilé med gräddig sås i thaistil (grön curry) och broccoli
Mellis: Förmodligen pones med smör och ost på em och te med cocosa
Middag: Fläskkotletter med zuccinipasta dvs hyvlad/strimlad och smörstekt + sås eller röra av något slag.
På kvällen dricker jag te med cocosa och blir jag sugen på något så blir det en näva gröna oliver.