**Den stora feta LCHF-tråden**
Intressant, jag tillhör blodgrupp 0! Där var dock några godsaker jag bör undvika.
Oj vad glad jag blev vid invägningen idag! 56,7 stod vågen på i morse och nu är jag bara hekton ifrån mitt delmål! Har inte vägt så här lite sedan 2009(inskrivningsvikt med barn nummer ett)! Jag trodde knappt mina ögon för just nu tycker jag att allt jag gjort eller inte gjort tala för en viktuppgång istället.
Jag har bytt ut grädden i kaffet till äggmjölk och jag tror faktiskt att den gör att jag känner mig mätt längre! Numer äter jag alltid min frukost när mina barn äter sin lunch.
Hade tänkt baka pumpafröbrödet men har snart ätit upp alla frön som jag lägger på min soyghurt, mums!
Stort grattis till er som lyckats gå ner så mycket oavsett hur lång/kort tid det tagit! Bra jobbat!
Hoppet3: Jag kollade snabbt igenom länken du skickat och ska ta ock läsa på mer när jag har tid.
Är tacksam för dig och alla er andra som har så stor koll på allt! Jag har läst på mer om lchf den här gången än vid första gången jag testade men jag kan ärligt erkänna att jag inte läser på om allt omkring lchf/kost. Det har liksom fungerat men sen kommer det såna här tillfällen då man faktiskt skulle ta sig tiden och läsa på noga.(Ang soyaprodukter) Självklart vill jag ju inte stoppa i mig massa dåliga grejer.
Jag är 162cm och hade 56kg som inskrivningsvikt med barn nummer ett. Jag når dit när som helst hoppas jag och siktar nu in mig på att komma ner till den normalvikt jag hade åren innan jag skaffade barn,dvs 53-54kg. Tror dock inte att jag kommer se lika vältränad ut som förr vid målvikten och jag som inte trodde det gick att få mindre tuttar har nu helt urmjölkade minimala tuttar, SUCK!
Ojdå, igår föll jag för mitt sug som jag inte riktigt vet vart det kom ifrån. Blev vispgrädde med bär,tyvärr stanna jag inte där utan tryckte mig chips när mannen plocka fram det. Ajabaja på mig! Hoppas nu att det här märkliga fenomenet träder in som vid tidigare snesteg och gör att jag faktiskt tappar lite i vikt.
Jag måste nog säga att jag tror på det här med att äta efter blodgrupp! Det började genast hända grejer för min del och det är jag glad över!
Har helt glömt bort att jag har Zumba här hemma jag också! Tack för påminnelsen! Får se om lilltjejen här hemma tillåter ett pass medans min stora är på förskolan i morgon.Det är verkligen dags att komma i gång med att kodition och forma kroppen.
Btw, köpte två par byxor på HM för ca 2 månader sedan. De satt snortajt och mina kärlekshandtag vällde över och likaså magen. (Köpte de medvetet så de precis gick att knäppa). Idag sitter dessa byxorna lite löst i midjan och inte en enda valk hänger över någonstans! Känns så mycket roligare att klä sig idag när jag faktiskt känner mig till freds med min kropp. Som att inte det räckte så har mannen börjat ge mig komplimanger då och då! Det gör ju att man känner sig extra snygg när även han och andra lägger märke till skillnaden.