• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Yosa skrev 2012-08-29 17:30:03 följande:
    Äter ni vanlig falukorv? Typ stekt falukorv i skivor? Läste på en vi hade i frysen och den var på 23% fett och endast 4 % kolhydrater. Är det okey som omväxling? Vilken % kolhydrater brukar ni försöka ligga under? De gröna bönorna jag köpte innehöll 4% kolhydrater är det för mycket?

jag gör säkert en helskottas massa fel med min mat. Räknar ingenting förutom att jag vill att maten jag äter ska ligga under 5gr kolhydrater/100 gr. Så falukorv äter jag ibland! Glad

Sen är jag kass på proteiner och fetter... Drömmer 
  • Spana

åh, jag är inte alls lika strikt som jag var innan sommaren. Blir så arg på mig själv!

Har ätit grillkorv med 12gr kh i, färdig soppa med   7gr kh osv.. I gårkväll tryckte jag godis också!!!  Gråter

idag blir det nya tag, men vad ledsamt det är när man inte kan hålla sig borta från skit... 

• Spana

kan nån berätta lite om glycosanol?  Hur äter man den,mår man dåligt av den med vissa kombinationer? etc..

• Spana
    jagvetefan skrev 2012-08-31 22:49:25 följande:
    Jag har ätit dem men tycker inte att de hjälper ett piss! Tog 3st i direkt anslutning till måltid. Mådde aldrig dåligt av dem.

Tack för svaret! :)
  • Spana
    spökplumpen skrev 2012-09-01 09:49:56 följande:

Man tar dem innan kolhydratsintag. Jag har aldrig mått dåligt av dem och för mig funkar det. Har testat med stickor före och efter. Fast nu var det väldigt länge sen. Men jag brukar faktiskt ha 3 st liggandes i handväskan ifall jag skulle hamna i en situation där kolhydratsrik mat är enda alternativet. Eller om man skulle känna för att medvetet göra avsteg. Kan vara bra att ha med sig när man går bort också, bara smita in på toa och ta pillerna innan man sätter sig till bords.

Tack så mycket för svaret!
  • Spana

jaha, då har jag moffat skräp hela helgen då..igen..
    Gråter

Dagarna går jättebra. Frukost och middag, men sen blir det kväll och mys vid tv:n. Har ätit massor av både chips och godis fredag och lördag. Varför?? Blir så ledsen på mig själv.

Nu står en lchf pizza i ugnen och väntar. Ska bli skönt med måndag...    

• Spana

Har gått ner i vikt trots min extremfuskar helg med mycket chips och godis både fredag och lördag!

Vägde mig idag, och nu är jag under 80-sträcket igen!!! Fan så skönt det känns!

Men jag är fortfararnde en fuskare på helgerna tyvärr, så det går lite långsamt neråt för mig..    

• Spana
    LokesMammi skrev 2012-09-06 20:14:19 följande:
    Grattis!
    Jag är också en helgfuskare men gick ändå ner 20kg på 4mån! =)

ojojoj!! vad duktig du är!! Hur mycket fuskade du på helgen?

Jag brukar inte fuska så mycket som jag gjorde sist, men några godisar och några chipsbitar brukar slinka ner.. Brukar inte fuska med maten dock. 

Tack så mycket för gratulationen!! :)    
  • Spana
    NollÅtta skrev 2012-09-06 20:31:52 följande:
    Härligt

Jag helg-äter också lite extra kolhydrater. Går ner ändå Blir en näve godis eller lite ostbågar typ, om jag är sugen vill säga.

Tack snälla! :) Skönt att höra att jag inte är den enda här inne som fuskar med lite gott till helgen. Det får hellre gå lite långsammare för mig än att jag ska "plåga" mig, för då ger jag bara upp!  Tungan ute
  • Spana
    LokesMammi skrev 2012-09-06 20:29:56 följande:
    Inte så jättemkt, men godis/choklad/chips o lite alkohol!  =)
    Har alltid varit sån som inte äter godis eller hamburgare el sånt på en vardag. Endast helgen. Så det fortsatte jag med. Måste unna mig lite! =) Är inte så mkt för godis, men är svag för choklad, glass o naturgodis! =)

okej, ja det låter ungefär som mig då. Men jag måste nog fuska lite mer eftersom det går långsammare för mig. jag började i våras, men la av under semestern helt och satte igång nu för några veckor sen.

Sammanlagt har jag bara gått ner 6,5 kg. Så inte går det fort inte :)  Men nu är jag back on track igen. Sommaren var inte bra.. haha.

Men du, jag är imponerad av dig!   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**