• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hanniz: jag äter inte finncrisp för det innehåller gluten som förstör tunntarmen, och råg som förstör tjocktarmen ;)
    Men räknar man bara kolhydrater o inte bryr sig om varifrån dom kommer så är finncrisp okej.

• stjierna

Zvartaliljan: hahahaha, kan du hälsa mannen. Hur överlevde folk innan sockret kom in i kosten? Du kan aldrig få sockerbrust, för socker är inte essentiellt!

Smörj händerna på kvällen med kokosfett, ät lite mer paprika och glöm inte att äta fet fisk ofta! :)

• stjierna

Beya: självklart går de att överäta. Ingenting som kroppen kan bryta ner 'går bara rakt igenom' ;) och vi kan bryta ner frön!

• stjierna

Paulas mamma: jag hade ätit ett kokt ägg o en burk makrill o röd paprika på sidan till frukost om jag skulle springa 5 km. ;) jag hade också ätet lite blandade naturella nötter (0,5 dl) kvällen innan!

• stjierna

Rödnos: nej, man ska inte äta mer om man är mätt, helt rätt. Jag bara funderar på hur du får i dig alla vitaminer o mineraler när du 'bara' har grönsaker till ett mål mat. ;)

Kaffe m grädde mellan målen kan sakta ner viktminskningen. Nu vet jag ju inte hur du äter i övrigt men om jag utgår från bara det lilla du skrev så hade jag gett rådet att minska portionerna och slå ut på 3 mål mat/dag istället, minska på kaffekoppar med grädde mellan målen och glöm inte att variera grönsaker till alla målen.
    Kroppen är inte gjord för att ta upp ALLA vitaminer på en enda måltid, så jag är rädd att din kropp missar några (speciellt med bara en grönsak/dag ;))... Vilket kommer leda till brister, vilket kommer leda till att du inte mår så tip top som du kan göra :)
    Som sagt, nu utgår jag endast från den faktan du har gett mig :)

• stjierna

Paulas mamma: ät inte saker du inte gillar bara för att! Det är proteinet jag vill åt i matförslaget, tonfisk funkar självklart också (att MITT val föll på makrill är för att jag då hade fått i mig dagsbehovet av bla omega 3 på köpet ;)).
    Du kan också äta lite nötter till frukost, men du behöver inte många, typ 3-4 st. Dom ger dig mer energi under träningspasset :)
    Efter träningen så fyll på med salter i mineraler (ex mineralvatten), men tänk på att grunda med något matigt så att kroppen får jobba upp mineralerna, dricker du bara så säger det swooosh igenom systemet ;)

• stjierna

Rödnos: det blir ett problem om man inte får i sig tillräckligt? Vitaminer o mineraler är lika essentiella näringsämnen för kroppen som protein o fett är. Men man äter självklart som man vill, du frågade efter kommentarer och tips; ville du inte höra det, så be inte om det.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**