-
Så ser det ut för mig idag... rätt mycket fett va?mammelie1891 skrev 2012-04-18 20:02:01 följande:Totalt intag Fett: 151 g Protein: 56 g Kolhydrater: 12 g 1623 kcal
-
Åh vad skönt!Martina 76 skrev 2012-04-18 20:06:29 följande:Nej då, det ser perfekt ut!
Det känns riktigt bra!
har 250 kalorier kvar att äta men nu e jag klar för idag.
-
Mätt alltså.
-
Då håller ju jag mig riktigt bra! wohoo!!Martina 76 skrev 2012-04-18 20:11:50 följande:Tumregel:
Kolisar: <20 g per dygn
Protein: 1-1,5 ggr målvikt i gram
Resten fett -
Åhh, vad bra att du får det!!! Det är hlet kanon!! kan rekommendera ett par böcker oxå.. "vem är det som bestämmer i ditt liv?" av Åsa Nilsonne och "Att leva ett liv, inte vinna ett krig" av Anna Kåver.Ninis skrev 2012-04-19 15:27:24 följande:Mammelie1981,
Var hos psykologen i dag. Jag fick välja om jag vill ha rådgivning några gånger eller kbt-behandling 10 ggr. Valde kbt-behandlingen. Då utgår man från vad man gör här och nu, inte saker som hänt tidigare. Kommer få hemläxa varje dag att skriva upp allt jag gör under en dag. Perfekt, då ser man ju exakt vad man kan ändra på för att inte hamna här igen.
Hon sa att alla psykologerna på min Vårdcentral har kbt-utbildning. Det är tydligen inte så vanligt att psykologerna på Vårdcentralen har det.
Jättebra böcker som brukar rekommenderas under kbt-behandling.
Ååhh, vad jag önskar dig lycka till!!! Jag vet hur bra det är med kbt, tycker att ALLA borde få det!
(har varit avstängd 24h, därför jag inte svarat tidigare) -
Kolla vad jag FÅTT av Tassimo!! (pga av strul med leverans)
Kul att man inte kan dricka häften av det, hahaha. Mina barn är dock överlyckliga! -
Enligt matdagboken innehåller en Gevalia latte macchiato less sweet 4g kolhydrater/portion (en portion väger 210 g, vägde nyss). På så sätt är dom ju "tillåtna". Men sen kommer 25% av energin från kolisar, det e väl mindre bra... men ändå... nån ibland kanske? snälla? *blinkar med ögonen* haha
(jag vet att jag bestämmer själv...fast nä, ni bestämmer, hahaha)
-
Åh, den är såååå god! Tycker att den va i sötaste laget, men den funkar.Martina 76 skrev 2012-04-20 11:44:10 följande:Det viktiga är hur mycket kolisar du får i dig totalt, inte energiprocent, mängd kolisar per 100g etc. Lök, vitlök tex är ju inte LCHF om man ska gå efter det men mängden kolisar du får i dig är ok.
-
Gjorde mandelbrödet från lchf-bilagan (som va med expressen förra veckan) till frukost idag, helt galet gott!!!!
Nån som vet fett/protein/kolhydrat mängd för ett sats? Eller om det finns nån site där man kan räkna ut?
-
Ang barnen, vikt och lchf så har jag sagt till barnen att jag äter inte vissa saker pga min fibromyalgi Jag berättade för dom att jag skulle sluta äta godis, bröd, potatis o så, så att dom visste det. Sen pratar jag aldrig om vikt eller att jag kommer i massa nya kläder osv även om jag inte tror att dom skulle lägga ihop det med kosten. Så det fungerar super bra!