Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891
    Hon den där skrev 2012-04-25 18:24:35 följande:
    Får jag vara fräck och fråga om ni som håller på med lchf fick mycket problem med magen i början?

Jag vet inte om min mage klarar allt fett... 
    Jag blir fortfarande dålig i magen varje morgon (7 veckor med lchf), det är kaffe och kokosfettet som kör igång magen. Men då får det va så.

En annan sak tjejer, hur länge håller sig äggmjölk i kylen? Måste bara säga att det är riktigt gott!!!
  • mammelie1891

Vad bra det gick att citera från mobilen, haha! Skriver igen: har inte fuskat men minskat kolhydraterna till nästan noll, kanske därför jag e slö i huvudet? Bör jag i så fall öka igen? Idag har jag ätit 3g kolisar...

• mammelie1891

Jo, jag får i min lagom med fett. Har alltid kokosfett i kaffet (även om jag blir kanon dålig i magen av det) så det blir nog 1-1,5msk bara där. Sen ere ju fett i äggmjölken som jag oxå har i kaffet. Så jag kan inte förstå! har mått så här hela veckan.

• mammelie1891

Får styra upp det här lite. Det enda kosttillskott jag har hemma är ACO gravid, kan jag ta sånna? Ska hålla mig på minst 10g kolisar om dan o se om jag mår bättre då. Tänker iaf inte sluta med lchf, jag vet hur bra jag mår när det fungerar bra!

• mammelie1891
    stjierna skrev 2012-04-27 07:24:03 följande:
    Alltså, jag har problem.. När jag ätit strikt LCHF (det var likadant förra gången) några dagar så slutar jag helt att vara hungrig och när jag blir hungrig o väl äter så räcker typ tre tuggor mat för att jag ska bli mätt.. Hur fan ska jag då lyckas få i mig tillräckligt med fett och protein när jag verkligen är MÄTT efter bara några tuggor? Jag kan heller inte skjuta upp mål, då min kropp tror att jag svälter mig, vilket betyder att jag MÅSTE äta frukost, lunch o middag (gätna också mellanmål) för att kroppen ska vara trygg...

+1 på den!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**