• Gladskit

**Den stora feta LCHF-tråden**

PikkuMyy skrev 2012-05-22 13:44:58 följande:
    Fuskat idag från mitt fakirande, inte ens UFO blir det av detta...Suck..Är dock nöjd med vågen idag.87,9kg. Alltså -1,6 sen i torsdags om jag räknat rätt. Ganska ok,va? Och egentligen är det inte riktig fakir jag kör eftersom jag har grädde i kaffet. KAN inte med äggmjölk istället. FINNS det nåt annat i mejerihyllan som har mindre kollisar men ändå kan funka?
    Jag kör ju med sojamjölk jag, det funkar jättebra för mig. Dricker mycket te och har verkligen försökt att klara mig utan mjölk men det är svårt. Det fanns någon anledning till att man skulle undvika sojamjölk men jag minns inte vad det var. Den här brukar jag ha; http://www.gogreen.se/produkter/mjölkfritt-mejeri/dryck/sojadryck-naturell-kalcium
  • Gladskit
    Jesse skrev 2012-05-28 10:32:44 följande:
    Kan ni snälla hjälpa mig med en sak :P jag vill veta vad ni har för bmi nu och vart vill ni ligga sen ..
    ni som säger att vikten står still helt o hållet vad har ni för bmi ? lite nyfiken bara...
    Jag har tydligen ett BMI på 25,2 men för mig har BMI alltid varit ett värdelöst mått. För några år sen gjorde vi något sorts grundligt test på en hälsocentral (via jobbet) som visade att om man bara tog mitt skelett, mina organ och hud osv så skulle jag fortfarande vara ganska tung. Jag skulle dock inte klassa mig själv som överviktig och jag är nöjd med hur jag ser ut. Därav skiter jag fullt i BMI-siffran. Hade faktiskt ingen aning om att min nuvarande vikt räknas som övervikt innan jag gjorde en uträkning för skojs skull nu men då vet jag

Jag gick ner mina 10kg förra året, min kropp har ork och kraft och jag springer milen utan problem, kan ha de kläder jag vill och är i allmänhet nöjd. Det räcker för mig!
  • Gladskit
    stjierna skrev 2012-05-28 14:34:05 följande:
    Jag håller med Boost, tanken är inte att allt ska bada i fett, tanken är att äta fullfeta produkter tillräckligt för att hålla sig mätt mellan målen! (som jag har förstått det iaf ;))
  • Gladskit
    LokesMammi skrev 2012-05-28 15:37:53 följande:
    Nu är träningen igång på semestern. Gör plankor o situps.
    Imorse gjorde jag 60sek planka, 100situps o 60sek planka. Mitt på dan gjorde 80sek planka. Har nyss varit ute på en 50min promenad, hoppade hopprep (raskt) i 60sek o sen planka 60sek! =)
    Bra där!
    Jag sprang en mil imorse och ska köra pilates ikväll.
  • Gladskit
    LokesMammi skrev 2012-05-28 16:25:09 följande:
    usch för o springa. går hellre milen! =) hehe
    Fast nä, det tar ju sån tid!
  • Gladskit
    ollebulle86 skrev 2012-05-28 21:01:04 följande:
    Hur gör ni med light drycker (som är ok kolhydratsmässigt)? Dricker ni det ibland eller undviker ni helt?
    Jag har druckit cola zero två gånger nu eftersom jag vet att de inte triggar mitt sötsug, däremot gör de att jag står ut lite mer att köra på eftersom vatten blir så tråkigt i längden.
    Jag dricker också Cola Zero. Inga jättemängder men ett par glas i veckan kanske.
    Det triggar inget hos mig och känns ok i jämförelse med mycket annat.
  • Gladskit
    Hoppet 3 skrev 2012-05-28 22:35:20 följande:
    Är de någon av er som provat Fun Lights green som ska vara sötat med Stevia?
    Ett bättre alternativ till den tradionella med ett bättre sötningsmedel.

Har ännu ej hitta de i någon av ica butikerna som jag handlar på.

Jag har testat dem alla tre och de var ok. Den med blueberry/blackberry var godast. Men jag tycker att de smakar lika "konstgjort" som alla andra Fun light-varianterna så det var inget särskilt just med dem som var sötade med stevia istället.
  • Gladskit
    sininen skrev 2012-05-29 10:33:51 följande:
    Idag är det knytkalas på dagis och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ha med mig. Jag är i desperaaat behov av lite hjälp. Har ni några bra tips?
    Falsk "potatissallad"!
    Finns en jättegod variant som någon var snäll och länkade till förra veckan.
    Innehåller squash och purjo bl.a. och smakar precis som vanlig.
  • Gladskit
    Spana skrev 2012-05-29 21:03:27 följande:
    är det nån som INTE har koll på antal gram ni äter av protein, fetter och kolhydrater och allt vad det är.. 

Jag har ingen våg och kan inte ha någon koll på hur mycket eller lite jag äter. 

Hur gör ni?     
    Jag har ingen våg och räknar ingenting. Det var liksom en förutsättning när jag började med det här att det skulle vara så enkelt som möjligt.
    Jag köper hem livsmedel som är okej helt enkelt, sen lagar jag och äter den maten. Håller mig till sånt som ligger under 5kh/100g förutom en del grönsaker som ligger över. Men då äter jag inte 100g av de livsmedlen heller så det gör ingen större skillnad.

Försöker att alltid ha bra fettkällor till mina måltider, så att det inte bara blir smör, grädde och bacon som vissa tycks tro. Utan massor av avocado exempelvis. Går att ha som tillbehör till vad som helst, eller till mellanmål om man äter det. Halloumi är perfekt i en sallad, hyfsat fet och en del protein. Strö lite hackade nötter över och ha en god dressing till så brukar det bli himla gott. Äter ofta lättlagad mat med sallad som bas så här när det börjar bli varmare ut.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**