Primrose skrev 2011-06-02 12:04:24 följande:
Vad bra - ett recept!

Det låter urmysko, men om ni säger att det funkar så.... Vi gillar att gå på kafé i den här familjen och nu känns det som att jag inte ens kan ta en kaffe (eller kan man be om äggmjölk

) då vi gör det. Äta något går ju inte. Det får bli en mineralvatten.
Det här med ägg - det blir ju väldigt mycket av den sorten känns det som. Är det verkligen ok för hälsan?
Här är ett annat x-trainer fan. Fast jag kör i gymmet i stället. "Random" är mitt favoritprogram, men även "Hill". Nu har jag tyvärr inte kunnat träna på en dryg vecka, eftersom mitt diskbråck blossade upp förra onsdagen (när jag precis hade satt på mig träningsskorna i gymmet för att börja träna). Och det är inte att leka med, kan jag säga. De två första dagarna fick jag promenera omkring nästan konstant dygnet runt, eftersom jag inte kunde sitta, ligga eller stå, mer än kortare stunder.

Dagen innan hade jag dock kört 60 min på x-trainern. Samt en del core-övningar, som jag kände mig nöjd med. Jag hade haft ischias i tre veckor och sedan small det till ordentligt. Ortopeden och sjukgymnasten säger att jag inte ska träna om det gör ont. Dock gör det, i princip, aldrig ont när jag tränar, utan först, eventuellt, efteråt. Och jag älskar att träna! Så trist om jag ska behöva avstå pga den förbenade ryggen. Det var också litet pga ryggnederlaget som jag ville pröva LCHF.
MEN, det är stor skillnad i ditt intag om du dricker mjölk (be om grädde istället i fortsättningen) i kaffet på café, eller om du gör det hemma 5 ggr per dag! och de flesta cafeer har såna små skålar med typ mini-choklader 70% premium eller sådär, en sån liten kan du ta med gott samvete till fikat!
Vad kul att fler tränar CT och tycker att det är skoj! Jag har ju valt en varnat MED program för ju fler jag pratar med desto fler tycker att det är trist att köra utan program! och intervallträning är ju bra med!! hoppas verkligen att jag kan träna under längre perioder med CT än på löpbandet! att jag kan minska mina träningsfria perioder så mycket som möjligt!! Kommer jag ner på under en veckas vila per anfall så är det ju suveränt! nu är jag ju uppe i drygt 2, och när det har gått 2.5 vecka så går man typ bara och väntar på nästa anfall och motivationen för att träna är superlåg!
ni får se till att peppa mig rejält nu!!

imorgon hämtar jag den!!!