• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

bara lilla jag skrev 2011-03-18 16:20:50 följande:
    frökex!! www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=153

Den ska jag testa imorgon!

Idag blir det skagenröra och nån slags limpa jag lyckades få ihop. Vad blir det till middag hos er?
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile

Jag gjorde väldigt gott nötbröd idag, kika in här så ser ni både recept och bild,

http://utlandsmamman.blogg.se/2011/march/dagens-middag.html

Det blev lite blött inuti men annars perfekt. Var en blandning av ponesreceptet och ett annat med fibrex jag hittade på nätet.
    Möjligen kan det ha blivit blött pga kokosflingorna, för mycket kesella eller för kort tid i ugnen. Men gott var det och blev perfekt när man rostade det i ugnen.

• Faile

Undrar varför jag kallar det nötbröd när jag bara hade i 0,5dl mandelmjöl och inga fler nötter?! Aja, shit happens

• Faile
    nassu skrev 2011-03-19 09:20:56 följande:
    Hej
    Jag e frustrerad när jag inte hålls mätt så länge! Imårse (kl.7 finsk tid) åt jag frukost som bestod av 2 st oopsiebröd (med ost i), redigt med smör på, 2 gräddost skivor& 1 skinkskiva/smörgås. Plus kaffe med grädde i. På detta står jag med till NU. Alltså ca. 3h!!! Vad e de för fel på mej ?
    Min frukost bestod av 49g fett, 17g protein och 3kolisar.
    Kanske du ska testa knäckebröd eller lembas till frukost istället, för de mättar mycket bättre än oopsies.
    Just oopsies är ( i mitt tycke ) som att äta luft med ost till ungefär
  • Faile
    Jennie2010 skrev 2011-03-19 22:53:41 följande:
    hello!

Tänkte starta om mitt nya sunda liv med sambon.
    Det innebär att storhandla mat då jag har mängder med pasta hemma och att läsa på mer ingående om dieten....men jag tänkte någon snäll kunde bara ge mig lite hjälp på vägen?
    Får man äta hur mycket kött, ägg mm eller väger ni det ni äter? För jag kan värkligen vräka i mig
    Har förstått att grönsaker ovanjord är okey...men lök och vitlök?
    Standardmjölk eller gammeldagsmjölk?
    Mineralvatten?
    Bönor?
    Jag väger ingenting, utan räknar endast kolhydraterna i huvudet.
    Prova först att äta som du vill fast med lite kollisar och mer fett, så kommer du troligen märka att du snart inte kan vräka i dig. Problem solved

Skulle man sedan upptäcka att det inte fungerar så som du tänkt dig, då kanske det är dags att se över även protein och kcalintag, men inget du behöver tänka på i början tycker jag.
  • Faile
    Jennie2010 skrev 2011-03-20 12:34:37 följande:
    okey första lunchen har ätits. Äggröra med bacon, till middag blir det kyckling med en grönsallad och fetaost...
    Vad äter ni alla till frukost?
    Vägde mig idag (vilket var fruktansvärt) också för att se om det händer något framöver. Ska väl damma av SATS-kortet också och börja röra på fläsket. 
    Såg att någon tipsade om turkisk yoghurt till frukost. När jag var i affären så såg jag att det innehöll 10%. Är det okey?
    Jag äter nästan jämt knäckemacka med ost&skinka på, så himla mättande och gott.

http://utlandsmamman.blogg.se/2011/march/dagens-meny.html
  • Faile
    nickefiki skrev 2011-03-20 14:54:30 följande:
    Och jag äter alltid vanlig mat, alltså kött o sallad. Men det är för att jag aldrig gillat fågelmat.
    Konstigt, själv knaprar jag talgbollar till lunch och middag sen
  • Faile
    stolla skrev 2011-03-21 13:13:43 följande:
    Hej allihopa!

Den första april tänker jag fota mig själv i bikini och sen gömma bort kortet till midsommar. Då ska jag ta ett nytt och jämföra skillnaden. Nån som hänger på?
    Jag hänger absolut på
  • Faile
    Asereht skrev 2011-03-22 10:23:50 följande:
    Jag har just bakat sesamknäcke (tycker det är mer som kex faktiskt) och den här gången gjorde jag dem lite snackliknande med sambal olek (favvokryddan) i och så strödde jag flingsalt över. Jösses så gott det blev! Hade en mild gräddig ost som inte var så salt i sig annars hade jag inte vågat salta.

Gissa om jag hittat ett nytt helgsnack att varva med.
    Vet att det funnits i tråden massor med gånger, men vad är det för recept

Vill ha nåt att varva med mina andra knäckebröd och detta lät ju gott.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**