Kavat skrev 2011-03-29 20:43:44 följande:
Ta på "visa endast" Riskiflickan och läs en gång till.
Jag upplevde inte att hon hoppade på henne på något sätt. Däremot så skrev ju Jucea saker som inte var "korrekta" enligt Lchf. Det är ju inte Jucea hon försöker "sätta dit". Det är ju att förklara hur det är för en sådan nybörjade som jag till exempel. Alla gör väl som de vill, men Riski har ju faktiskt lyckats gå ner massor med Lchf och är väldigt påläst så hon försöker ju bara hjälpa. Jag tolkar det som att Riski försöker ju förklara och ge råd och tipsa Jucea om lösningar och att det kanske finns "bättre" saker att ta till en "bars".
Hon har inte gjort några sådana uttalanden alls som du skriver. Inte vad jag hittar i denna tråd i alla fall.
Hoppas ni alla får en trevlig kväll! Här är det kaffedags = no carbs!

På ett sätt håller jag med dig. Riskiflickan är dessutom aktiv i tråden annars också och har rätt att säga sin mening precis som alla vi andra.
Det jag kan tycka är att det var lite väl anklagande och kanske hårt formulerat, både från dig och henne.
Att man blandar in andra dieter är inte alls konstigt i mitt tyckte, speciellt inte när allt är low carb. Grundidéen är ju fortfarande vara lchf även om man får tips och idéer från andra, närbesläktade dieter.
Tråden handlar ju inte bara om lchf heller, ibland diskuteras jobb och barn, så varför inte andra dieter/ickedieter emellanåt?!
Det som däremot stör mig rejält är att komma in endast för att klaga på Jucea, vilket en annan gjorde.
Att bara komma in i en tråd för att klaga på vad någon annan skriver ( en av de mest hjälpsamma mot nykomlingar dessutom ), utan att ha tillfört en endaste liten jäkla rad själv är ju bara pinsamt.
Eller som en annan som redan säger sig ha lämnat tråden och sen bara hoppar in för att återigen klaga på samma person som sist.
Då känns det bara som man är ute efter att tjafsa.
Men som sagt håller jag med, riskiflickan har fått oförskyllt mycket skäll precis som Jucea har fått mer än sin beskärda del.
Så, nu tar vi ett djupt andetag och sjunger "we shall overcome" allihop