Clanica skrev 2011-03-23 13:46:38 följande:
Jag tycker att det kan bli lite tjatigt med kött och fett faktiskt. Är rädd att det blir det som gär att jag inte kommer att orka hålla i...
Har sån ide torka när det gäller mat just nu. Blir mycket köttfärs med CF och ost ovanpå och in i ugnen. Men familjen vill ju gärna ha lite variation
Måste ut på nätet och leta lite inspiration..
Nätet är jättebra för inspiration. Kände likadant i början när man inte visste riktigt vad man kunde äta osv, men sen började jag leta och hittade massor av bra mat. Fick mycket bra tips från trådens ts också.
Här finns mycket bra tips, kolla speciellt in picnicmaten och kycklingwrapsen. Jättegott.
Hamburgare i salladsblad -
Egengjorda köttfärsbiffar med ägg, riven ost, en skvätt grädde och kryddor, ost ovanpå, skivad tomat, gurka, några droppar amerikans dressing och några droppar osockrad ketchup.
Panerad fisk -
Tina ett torskblock tillräckligt så det går att skära i skivor. Panera i mandelmjöl, fiberhusk eller parmesanost och stek upp i smör. Servera med coleslaw, smörstekt vitkål ( med skivad stekt halloumiost till, jättegott ) eller zuccinifrittata.
Skagenröra med pones eller knäckebröd -
Cf, hackad lök, hela räkor, röd rom, dill, salt och peppar.
Kokospannkakor -
2 ägg, 1dl kokosflingor och knappt 1dl grädde. Räcker till ca 3 små pannkakor.
Servera med grädde och hallon ( lite sukrin över hallonen om man vill ha lite sötare ).
Tillbehör antingen coleslaw ( riven vitkål, cf och dijonsenap ), smörstekt strimlad vitkål, grönsallad, lchf-bröd till soppa tex ), grönsaksgratäng, blomkålsmos eller blomkålsris osv.