• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fy! Min middag smakar bara salt! 

• jeng

Fick gå o skölja min wok i ett durkslag, sen smakade den ju inte så mkt, så det var på med thaisåsen... Hur fan tänker jag? Tog den utan att blinka....

Skit så arg jag blir  

• jeng
    lillabebben skrev 2011-06-08 22:08:01 följande:
    Någon som provat Death By Chocolate? Är den god? Ska bort och grilla till helgen och vi ska stå för efterrätt. Bara jag som äter lchf så jag vill göra något alla kan äta av men skulle ju gärna vilja kunna äta själv också. Måste smaka gott trots avsaknad av socker alltså. Så kanske man kan lägga till jordgubbar och vispgrädde så blir det som en bakelse
    Vet att Nallebjörnis har gjort en variant, men det finns flera olika,,,, Ligger det inte nn i recepttråden?
  • jeng
    viggooden skrev 2011-06-08 22:20:12 följande:
    Konserver känns lite tungt att packa, jag ska bära tält, sovsäck, liggunderlag, stormkök, så maten ska helst väga lite. Vilka krav jag har;)
    Du får köpa en frystorkarapparat, laga LCHF-mat och så frystorka din egen campingmat
  • jeng
    Emmyjane skrev 2011-06-08 22:12:23 följande:

Kan man va vegetarian och pröva lchf? Någon vegetarian alt vegan här?

Jag äter fisk, mjölkprodukter och ägg

Absolut! Det finns bra tips för både vegetarianer och veganer i vissa böcker. Jag minns inte på rak arm vilken nu, men jag kan titta igenom dom när jag hinner oh rekommendera dig någon!
    Jag vet att det i allmänhet brukar vara så att man får lägga sig lite högre på kolhydraterna och därmed lite lägre på fettet. För det blir mycket linser och bönor eller hur det nu är, och de är ju rikare på kolhydrater! Sen blir det ju skillnad om man tex äter ägg eller fisk som ju vissa "vegetarianer" gör, du inkluderat tydligen Då har du ju jättegoda förutsättningar!!
  • jeng

Trots dumheten med thaisåsen igår så blev det lägstavikt idag 65.4
    Jag känner mig riktigt smal nu, med kläder på, och tycker det är jättetråkigt att man ska se så tjock ut bra för att man klär av sig!! Som tur är så tär det ju inte lika mycket på självförtroendet iaf, eftersom att de som ser mig och dömer mig oftast ser mig med kläder på. De som ser mig utan kläder dömer mig ju inte oavsett!

• jeng
    Linda1976 skrev 2011-06-09 14:29:23 följande:
    Hello girls!!

Igår var jag på Lindex och köpte 2 sommarklänningar. Jag högg 2 st stl M. Nu kommer grejen som jag ska leva på läääänge.

Kvinnan i kassan: Ska du verkligen ha M? (hjälp tänkte jag, ser jag såååå fet ut)
    Jag: Eh? Ja.... det tror jag?
    Kvinnan: Nä nä, S räcker till dig, du är så nätt upptill. (Jojo, men jag har röv så det räcker).

Wohooo!!! Jag har SMALL i klänning fr Lindex. (ok, det är trikåklänningar, men ändå).

{#emotions_dlg.flower} Hon gjorde min dag.
    grattis vad kul!! nu ångrar jag att jag inte orkade åka och titta på kläder.....
  • jeng
    Linda1976 skrev 2011-06-09 15:49:32 följande:
    Tack Snälly! Tittar man på mig ner till 5 cm nedanför midjan så tror man att jag är normalviktig. FAN att kroppen inte fattar grejen med att tappa fett ÖVERALLT. Sambon gillar dock min röva, haha
    Men samma för mig ju!!! Jättesmal överkropp och så under naveln så sitter det bulor åt alla håll och en stor fet bak :-P jaja... Bara att gilla läget!
  • jeng
    Faile skrev 2011-06-09 16:58:15 följande:
    Grattis till nya strl Solig

Måste säga att jag som ser ut som en kottegubbe ( stulet uttryck från någon annan i tråden ) med smala ben och liten rumpa men stor överkropp, tusen gånger hellre hade haft päronformen. Man ser mycket smalare ut överhuvudtaget + att en stor häck ändå kan vara sexigt medan en stor mage aldrig är det. Om man inte är gravid förstås, vilket jag tyvärr inte är
    jag har stor mage också, är äpple.... DET r inte snyggt. smala smalben, smal överkropp och så värsta rund från under brösten och ner till låren typ :-P jaja, man får leva med det, man kan ju inte ändra på sig!

jag försöker tänka mer och mer på att jag faktiskt slipper känna mig fet när jag går utanför dörren nu. jag har kämpat bort MASSA kilon!! en hel person är ju borta nästan från min vikt innan förlossningen! jag har kommit till normalvikt, och ligger under en hel hög av hälsomått hit och dit. jag är också piggare och (peppar peppar) min mage funkar bättre och halsbrännan har jag mer och mer sällan känns det som! visst vill jag ha bort fler kilon, men jag måste också få lov att vara lite nöjd lixom!

tyvärr är det att man börjar känna sig nöjd som gör att man inbillar sig att man kan unna sig saker hit och dit.....
  • jeng

Fatta att vi sitter här och diskuterar kroppsformar som om det vore förbjudet att inte vara pinne! För 50 år sen var det bara EN person som var pinne-ikon och det var Twiggy! I övrigt så skulle man ha former!!!!!!

Min mormor har en blyertstecknad nakenbild vad det nu heter, och det är en bild som skulle ha varit högaktad för inte als så länge sen, en kurvig och mullig kvinna!!! Nu för tiden rynkar man på nästan och så väljer man en pinne. Och vad händer? man kan ine ens föda barn längre för att barnen fastnar. I värsta fall kan man inte ens bli gravid för att man lever så ohälsosamt och tvingar ner sig till en onaturligt låg vikt! Är det inte ganska hemskt ändå?

Min förebild har alltid varit DOVE-kvinnorna! Ni vet de där mullismodellerna som har världens snyggaste kroppar trots att de är lite större! Tänk om man kunde få väga sin normala vikt, men se ut så i kroppen????? 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**