• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sagalin skrev 2011-06-14 17:00:34 följande:
    Tur att du var i närheten av en toalett!

Jag kan hålla med dig om modet i år inte är speciellt kul!

Har du kollat Stadium, om du gillar den sportiga stilen har Race marine snygga kläder.
    JA! Stadium är fasen det enda stället jag har hittat ok kläder på! Ska definitivt åka dit nån dag, för det är dom som har dom där linnena som jag älskar som jag av gammal vana drog åt mig i strl 44 :-P behöver leta upp nya såna!!
  • jeng
    rednose skrev 2011-06-14 18:15:51 följande:
    Får man fråga varför ni inte kört Atkins? Vad är skillnaden egentligen? Hur mkt äter ni per dag? Efterlyste någons exempelmeny för en dag innan men fick inget svar. Vore intressant! Kom igen!
    Samma samma! Atkins fas 1 är viktminsknings-LCHF (strikt) Atkins fas 2 oh 3 är samma sak som hälso-LCHF. Detsamma gäller GI i princip. GI fas 1 samma sak som Atkins fas 1 och GI fas 2 samma sak som Atkins fas 2 och 3...
  • jeng
    Nallebjörnis skrev 2011-06-14 20:47:10 följande:
    Fixar lite kvällssnask. baconinlindad hallomi :D
    mums!
    jag har okynnesätit min halloumi från igår nu på kvällen..... trist att inte ha så mkt kvar till maten! skulle köpt mer när jag hämtade paketen men det blev ju inget.kanske får blanda och ta både halloumi och feta!!

• jeng

Usch jag har legat med värsta magknipet hela natten! BLÄ!!! Eftersom jag åt samma mat igår kväll som i förrgårkväll så får jag nog dra slutsatsen att jag inte kan äta färdigmarinerat kött....

Kanonbra uppladdning inför mitt möte med mina chefer idag angående min tjänst, arbetsbelastning och otrevliga kommentarer osv. 

• jeng
    Nallebjörnis skrev 2011-06-15 17:54:20 följande:
    Jaha då var man hemma efter ett 2 timmars långt besök på Reumatologkliniken. Nån sorts reumatisk sjukdom har ja men hon visste inte riktigt vilken.. men trodde på artrit. Ska röngta lungor innan ja ska börja med en ny medicin och en annan medicin för att ja äter den medicinen... totalt tog ja ut 6 olika sorters mediciner ida... Men får inte börja med nya medicinen förrän röngten är gjord.. och det kan ju ta sin lilla tid nu i semestertider och allt... Ska åxå röngta fötter och händer..
    Blev iallafall sjukskriven fram till sista augusti
    Det känns jävligt fel att säga grattis, men det är det enda jag kan komma på! Vad skönt att du äntigen får några konkreta svar och eventuella lösningar på alla dina problem!!! Sedan suger det ju att du har en reumatisk sjukdom, men det är ju alltid skönt att VETA!
  • jeng
    The Kittycats skrev 2011-06-15 19:47:07 följande:
    Hörni tjejer, idag beställde jag lunch utan kolhydrater... 
    Jag var och lunchade med en kollega på ett ställe som heter Nancy´s, och där fanns ett menyval som hette LCHF. Man fick välja 4 sorters protein (jag valde bacon, rostbiff, kyckling och skinka), sedan fick jag Rhode Island dressing (någon som vet läget för kolhydraterna där?) samt tomat, gurka och isbergssallad..... tydligen utan kolhydrater då
    Visst, det är ju färre carbs än i en vanlig pastasallad, men jag tycker det var lite roligt att de skrev att det var helt utan kolhydrater Tungan ute
    Hahahaha!!
    Rhode island kan vara rätt så ok, men där är ju tomat och grejer i den, och så är den ju såklart baserad på nåt so troligtvis innehåller kolhydrater. Jag körpå felix dressing här hemma de få gånger jag har dressing, och där har jag godk'nt både rhode island och ceasardressingen. Men jag tror inte det var optimalt 8speciellt inte ur ingredienssynpunkt) men som sagt, jag äter rätt sällan, så jag tyckte det var ok! 
  • jeng
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:16:24 följande:
    God morgon!

Här blev bägge barnen hemma idag då storebror är lite "snabb" i magen

Så gick det med min planerade shoppingrunda. Nåja, plånboken är glad i alla fall.  Jag vägde mig i tisdags som är min vägardag och hade gått upp 1 hg vilket kändes ok pga att jag har mens just nu och är lite svullen. Jag vet att jag inte ska väga mig förrän nästa tisdag men gjorde det i alla fall idag. Vågen stod på -0,6 vilket känns bra. Nu hoppas jag att det håller i sig till nästa vecka.

Jag ska på 30-årsfest i helgen och då kommer jag försöka hålla maten så gott det går men tänker faktiskt ta ngt att dricka. ( har inte druckigt alkohol på flera månader nu) Är vitt vin bästa alternativet? 
    rött eller vitt vin (torrt) alt ren starksprit (alltså vodka, whiskey osv, INTE sötade likörer och annat)
  • jeng

Äter chips....
    Fy vilken magkatarr jag har. Inte av chipsen, utan chipsen är min utväg.... men fy vad dåligt det känns... 

• jeng
    The Kittycats skrev 2011-06-16 21:24:57 följande:
    jeng skrev 2011-06-16 19:43:27 följande:
    Äter chips....
    Fy vilken magkatarr jag har. Inte av chipsen, utan chipsen är min utväg.... men fy vad dåligt det känns... 
    Oj då..
    Hur hjälper chipsen? *nyfiken*
    Vet faktiskt inte. Tror inte det skulle funka att äta mycket chips, då skulle det nog bara bli värre. Men att bara ta några stycken sådär och småäta på gör det bättre... 
  • jeng

Ska snart till VC och få svar på mina prover av allergier, diverse brister och sköldkörteln. Hoppas det visar nåt som går att åtgärda så det finns hopp om att jag ska piggna till!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**