• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tabasco funkar oxå! Gott med småkorvar från köttdisken. Habanero helst! Lite crème fraîche vid sidan så är california-frullen fixad! :)

Jag kollade upp vitkål idag eftersom jag älskar det. Men va sjuttan, där är ju sjukt mycket kolisar i?!? Vad för kål ska jag välja istället? Kör den i ugnen eller ångkoker den o äter med smör som tillbehör ist för sallad.. Bra eller dåligt?

• rednose

Jag vande mig efter ett tag. Mådde illa så jag spydde och fick magknip ett par ggr under ca 2-3 veckor men nu mår jag toppen. Äter mycket fett, då mår jag bättre. Ibland när jag mådde riktigt illa tog jag en bit ost med en hyvlad skiva smör på och mådde genast mycket bättre.
    Man vänjer sig helt klart.

• rednose

Ok! Jag delade ett stort huvud på hälften, åt en fjärdedel av det och gissade på ca 300 g. Stort huvud o jag kanske hade fel men det vart 11g kolisar tror jag. Blev snabbt 17 på hela dagen med resten av vad jag åt. Kändes mycket? Tyckte det var konstigt eftersom det rekommenderas så ofta i LCHF... Kanske får hejda mig lite i portionsstorlek? Svårt för det är ju så gott! :(

• rednose

30 gram kokosfett?!?!? Det är ju två matskedar!!! Skrev du fel eller har du sjukt hög tolerans? Jag skulle bo på toa med superlös mage och magknip nåt så jävulskt...
    Skulle nog tipsa en nybörjare om att ta det lugnt med kokosfett tills man märkt om man tål det eller inte. Jag kan inte ha mer än 2 tsk om jag ska må bra.

• rednose

Becca Stina - jag kör 3 pass styrke/vecka, 2-3 långpromenader på 12km, och försöker komma igång med löpträningen efter skada. Verkar inte vara majoriteten här inne som tränar...

• rednose

BeccaStina - Björn Ferry tex, äter LCHF och tränar ju lite granna.

• rednose

Adams family - kommer på studs! Nooot...:))

Hoppas det går över fort! Svinkoppor är ju ett rent helvete! :( fick det på näsan när jag var gravid. Whohoo! :( därav rednose... :))

• rednose

Annica76 - shit, det lät ju riktigt vidrigt! Örk! :))

• rednose

Har en experiment "kaka" i ugnen!

Philadelphia i botten sen en mix av ägg, kokos, smör, honung och kakao.

Får se hyr det blir men ägglossning skojar inte med chokladsuget!!!

• rednose

Allro - hur ser hon på skelletutveckling och tandhäksa hos barn? Vore ju väldigt intressant att veta...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**