• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ni som telatten, brygger ni bara vanligt te eller? Som med kaffelatten?

• rednose
    Bordeaux skrev 2011-08-22 19:29:26 följande:
    Ja det gör jag. Medan jag blandar jag ihop fett, ägg och grädde så låter jag teet dra och sen slår jag i det. Jag kör med tepåsar så jag låter vara kvar i koppen tills jag druckit ur allt pga lathet
    gött! då blire telatte imorrn! lite småless på kaffe nu. Som frukost iaf. :)

• rednose

Fru J - matrevolution absolut!!! Osaltat smör helt slut på
    iCA Munkebäck, Willys Gamlestan och Willys Partille! Helt sjukt ju. Olika kedjor dessutom!

• rednose

Jag känner mig lite misslyckad... Hoppas på pepp.

Saken e den att jag inte går ner. Jag har stått still nu i 3 veckor. Går ju inte upp heller och träningen börjar ge synliga resultat så jag är inte missnöjd med kroppen heller egentligen men skulle ju ner till ca 66 och jag har fortfarande 5.5 kilo kvar.
    Åker till USA om ca 9 veckor o vill vara SNYGG som aldrig förr! var väldigt gravid sist jag var hemma o nu SKA jag fan visa att man kan vara i grymmeform trots att man e småbarns mamma.
    Vad ska jag göra?!?
    Ska jag testa 80/80/20 eller va? Tycker det känns som jävligt lite mat bara?
    Å andra sidan står jag mig bra på äggmjölkslatte så jag kanske kan ta det till lunch oxå før att hålla nere kolisarna o allt annat? Eller? Vad är smartast?
    Tänker ju oxå som så att då jag tränar kan jag ju inte gärna svälta kroppen för då når jag ju aldrig de resultat jag vill ha och jag har heller ingen kust att tokdeffa...
    Tips?!? Hjälp snälla!

• rednose
    Norrlandssyster skrev 2011-08-23 22:31:51 följande:
    Wow! Grattis till både viktminskning och välmående!
    rednose skrev 2011-08-23 22:15:37 följande:
    Jag känner mig lite misslyckad... Hoppas på pepp.

Saken e den att jag inte går ner. Jag har stått still nu i 3 veckor. Går ju inte upp heller och träningen börjar ge synliga resultat så jag är inte missnöjd med kroppen heller egentligen men skulle ju ner till ca 66 och jag har fortfarande 5.5 kilo kvar.
    Åker till USA om ca 9 veckor o vill vara SNYGG som aldrig förr! var väldigt gravid sist jag var hemma o nu SKA jag fan visa att man kan vara i grymmeform trots att man e småbarns mamma.
    Vad ska jag göra?!?
    Ska jag testa 80/80/20 eller va? Tycker det känns som jävligt lite mat bara?
    Å andra sidan står jag mig bra på äggmjölkslatte så jag kanske kan ta det till lunch oxå før att hålla nere kolisarna o allt annat? Eller? Vad är smartast?
    Tänker ju oxå som så att då jag tränar kan jag ju inte gärna svälta kroppen för då når jag ju aldrig de resultat jag vill ha och jag har heller ingen kust att tokdeffa...
    Tips?!? Hjälp snälla!
    Många plockar bort mejeriprodukter och får därmed en snabb skjuts på vikten. Själv har jag kört äggdeff när jag kört fast tidigare och det fungerar hur bra som helst. Samtidigt har du ju gått ner mkt i vikt och ser resultat på kroppen - det är inte vad vågen säger som dina vänner kommer se, det är hur din kropp ser ut och hur du ser ut. Utstrålar du att du är i toppform kommer dom att se det!
    Fast jag har bara gått ner ca 2,5kilo...
    Jo jag vet att jag ska se till hur kroppen ser ut men det är ändå lite med besviken min som man tittar på vågen då jag väger mig, en gång i veckan max, och så har det inte hänt nåt trots att jag ligger runt 16g kolisar och 90g protein. Fett ligger jag högre för det plockar ju på rätt snabbe med äggmjölkslatte, bea och kryddsmör... :)
    Men men, jag ska iväg till gymet efter jag släppt dottern på dagis idag igen så kanske det känns bättre sen. Har dessutom the big M på g vilken dag som så det är säkert oxå en anledning till varför jag e lite nere...

tack för pepp!
  • rednose

Southern Belle - jag ska över på jobb. Plåta barnporträtt etc. Mina gamla hoods är SF Bay area. :)

• rednose

Jag åt just 9 kräftor, en halv krabba och tre ägghalvor med grädd/pepparot/kaviar röra samt löjromssås med cremefraiche...

2 bärs på det, bär och grädde.

Dåligt? Fan det e ju fredag o jag har vabbat hele dan...

• rednose

Ja den där frasen "öl är flytande bröd" vet väl alla om... Börjar kännas lite överspelad kan jag känna. Vem fattar inte att öl är dåligt liksom, det är ju knappast bra i nåt sammanhang som har med bra kosthållning att göra, men det är bra "jag af" du har huvet på skaft!

• rednose

Fuuuuck!
    Jag ser ut som en val. Hoppas verkligen detta försvinner efter mensen.
    Blir andra mensen efter bebis o det var väldigt vad kroppen är annorlunda vid mens nu. Usch! Evighetspryl på kuppen.
    Hoppas skiten e över snart annars tänker jag banne mig bli gravid igen bara før att slippa! :( mhu!

• rednose
    BeccaStina skrev 2011-08-30 17:41:40 följande:
    men sluta förespråka vegitariskt nu, vi vill äta efter LCHF så sluta tjöta.
    Man kan ju faktiskt äta vegetariskt och ändå käka LCHF...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**