• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

jagäraf skrev 2011-08-30 17:38:35 följande:
    Kvällstidningsjournalistik!
    Ja vem fan tar en artikel i Expressen på allvar? På riktigt? Jösses... 
  • rednose
    Sven Erik Johansson skrev 2011-08-30 18:13:13 följande:
    Men det kunde  minskas ännu mer med många andra kostalternativ. Sedan är det så att eftersom jag
    älskar både djur och människor så är jag naturligtvis intresserad av vad som händer dem osv.
    En köttkost förutsätter dödande-också en LCHF-kost innehåler väl ofta djurprodukter-och jag
    älskar livet. Det är kärleken som driver mig-även kärleken till djur.
    Ok. Det blir nog lite svårt i den här tråden. Vi är ganska inbitna på LCHF.
    Tror det är bättre för dig och dina teorier att hitta en tråd där man vill disskutera mera. Här kommer det bli mest aggressioner skulle jag misstänka. :) 
  • rednose

Adams family - det finns olika former av vegetarism. En del äter fisk och ägg men är oxå vegetarianer.

• rednose
    mamman i skogen skrev 2011-08-30 19:09:49 följande:
    Jag syftade mer på att få veta om man kallar sig vegetarian men ändå fuskar med ägg och fisk...för då är man enl mig inte ngn vegetarian.

Har kompisar som är "vegetarianer" och kallar sig detta men äter viltkött ägg och fisk detta är för mig obegripligt..

Jag har svårt att se att en "vegetarian" kan argumentera om djurens rätt tex och sedan utan att blinka smälla i sig ägg där hönorna har det värre än vilken ko som helst..Äggproduktionen i världen är vidrig och jag väljer enbart ekologiska ägg gärna från lokala gårdar köpta direkt av bonden eftersom detta är svårt att få jämt och ständigt så får jag välja ekologiskt övriga gånger. Och detta är jag oerhört principfast på vill inte ha andra ägg för hönorna har det nog värst av alla djur som vi håller och jag tycker det är hycleri att försvara en kossas rätt men inte en höna   

Förstår hur du tänker men det finns ju faktiskt ägg att köpa från höns som mått bra. Tycker inte man ska säga att en vegetarian som käkar fisk eller ägg "fuskar". Men som sagt, det är DIN åsikt. Bra att du poängterar det.
  • rednose
    Loreena skrev 2011-08-30 19:12:09 följande:
    Huga! Varför äta på det sättet om man provat/känner till LCHF? Jag tycker det verkar vara rena självplågeriet!
    Det är det men det är oxå jävligt effektivt. :) 
  • rednose
    jeng skrev 2011-08-30 22:10:38 följande:
    Kul med en debatt kring dagens artiklar. Även om jag tycker det är totalt idiotiskt och innehåller så många faktafel så man blir gråtfärdig så är väl alltid en debatt välkommen. Det jag tycker är jäkligt tråkigt är dock att folk som aldrig någonsin visat sig i den här tråden (som är till för oss som äter LCHF/lågkolhydratkost att utbyta recept, peppning osv) kommer in och börjar grina och klaga och påpeka än det ena än det andra. Jag tycker helt enkelt inte att det är rätt forum! Diskussionsforum javisst, men skapa en egen tråd och skapa din debatt där vettja??!!

Om vi nu ändå ska diskutera så är min åsikt i debatten denna:
    Ska vi slopa forskningsresultat bara för att de är sponsrade?
    Isåfall får vi ju lägga ner hela livsmedelsverket och allt de någonsin stått för, med tanke på att livsmedelsforskning är en enda stor sponsringsfest.

Dessutom - Forskning kostar pengar! Större delen av våra stora forskningsprojekt är privatfinansierade! Det är väl inte heller så konstigt att den forskning som passar bra ihop med ens agenda är den man sponsrar, lustigt vore det väl annars. Om KELLOGS och Coca Cola gick ifrån sponsringen av kolhydrat-fördels-forskningen och plötsligt la sina miljarder på forskning som visar på hur farligt och ohälsosamt det är med kolhydrater, speciellt raffinerat socker av den typ som finns i deras produkter??!! Varför är det ok att coca-cola sponsrar forskning, men inte köttindustrin?

Ang det här tjaffset med "köttdieter" så är de ju helt fel ute. Äter man mer kött än man gjorde tidigare så har man troligtivs missförstått något, om det inte är så att man åt för liten portion tidigare. Visst finns det proteinbaserade dieter, men LCHF, Atkins och GI är ju inte sådana... Är det detta man vill diskutera gör man sig själv stor orätt genom att hoppa på just de här dieterna i samma mening! Journalister och reportrar som inte är pålästa gör inte direkt några lysande karriärssteg när de går ut med faktafel i artiklar och program. Men det är ju deras eget val...
    Amen!
  • rednose

Jag har tappat sugen alldeles.
    Plåtat press i tre dagar och stressat runt som fan så jag är iof trött nåt otroligt o kanske känner mig uppsvälld av den anledningen. Sista dan på månadstrubbel oxå men det känns bara skit alltihop.
    Får nog minska på grädden lite...
    Sista kilona verkar ju sitta svinhårt o jag vågar inte ens upp på vågen för då blir jag bara besviken att FORTFARANDE inte kommit under 70 strecket.
    Fan.

• rednose

Avocado stämmer dock inte. Tar man bort skal och kärna blir en hel avocado bara ca 1g kolisar.

• rednose

Fakir, Vad innebär det?
    Verkar tolkas olika på olika sidor så hur äter ni som kör fakir???
    Tänkte testa en vecka kanske...

• rednose

NU har jag stått still i ca 2 månader....
    Ska jag tolka det som att min kropp tycker den ska väga så här eller va?
    Visst, jag har en del grädde i kaffet och i maten men känner inte att jag vill bli så extrem att jag ska behöva skita i det heller?
    Jag är 178 cm lång, väger 71.2 kilo och följaktligen ett BMI på 22.41 enlige bmiraknaren.se

Jag hade tänkt att jag skulle ner till 66 men det verkar ju inte hända... Jag var nere på 64 för ett par år sedan efter ihärdigt Natudiets shakande i ca 4 månader!!! Helt galet men oj så skönt att vara så smal!
    Vad ska man tro... Är 71.2 min idealvikt eller ska jag skärpa till mig och snöra åt kolisarna ännu mer för att se om jag går ner mer? Kanske tar det lång tid när det inte handlar om övervikt?
    Vad tror ni? 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**