mamman i skogen skrev 2011-05-10 23:45:10 följande:
Stod en bra stund och funderade i solen utanför huvudentren och ganska intressat att titta på folklivet..alla skyndar hit och dit och i varenda näve finns det ngt ätbart eller drickbart..korv, haburgare en hel del glassätare i solen, snacks godis läskburkar i händerna på var och varannan människa..
Tanken som slog mig var att vi är fan inte så mycket sämre än amerikanerna vi äter oss till döds vi har vanor som vi lagt oss till med som leder till att vi blir fetare och fetare..undra när ngn kommer dra i handbromsen och reagera..Hur som helst kände jag mig nöjd trots attjag var hungrig att jag inte faller för dessa frestelser till snabb tillfredställelse längre det behovet är borta och jag kommer inte låta det ta över igen.
Själv så har jag nästan alltid skämts över att äta glass, godis och "skräpmat" på stan bland folk. Förstår inte hur folk - och då gärna väl överviktiga, kan springa omkring med mat i näven och bekräfta folks fördomar om att tjocka/överviktiga bara äter hela tiden... Äter inte godis offentligt (på stan, äter kanske lite hemma hos folk) ens som smal.
Är man kraftigt överviktig så borde man kanske inte stoppa en snickers i munnen hur hungrig man än är, men det är en annan femma.
Jag däremot är mer för att kolla på folk i affären när jag handlar mat. Hur personen ser ut och sedan gissa innehållet i kundvagnen och oj vad ofta jag har rätt!