**Den stora feta LCHF-tråden**
stjierna skrev 2012-04-26 10:26:26 följande:
Att äta fakir behöver verkligen inte alls bara innebära att äta ägg och bacon och ha tråkigt - man måste bara ha fantasi. När jag googlade var det många som hade skrivit att dom tröttnat för att dom åt "samma mat alltid". Så känner verkligen inte jag! Det finns SÅ mycket gott man kan äta när man äter fakir!Jag tänker äta fakir tills jag väger 85 kg (jag började på 91,6, så totalt -6,6kg) och sen gå över till att äta runt 10 KH/dygn för att sen trappa upp till den KH-mängd som funkar bäst för min kropp :)
Det du ska tänka på är att på en dag ska du inte komma upp i mer än 5 KH totalt, och proteinmängd ska vara ungefär den vikten som du satsar på (i mitt fall 85 kg = 85 gram protein) men det kan vara något högre också (typ +20 gram). och ÄT FETT! Igår fick jag för mig att jag inte åt tillräckligt med fett och hällde i kokosfett i kaffet och i morse hade jag gått ner 0,6 kg sedan igår mårse (då jag sedan i måndags gått ner 0,4).
okey det va bra tips. kommer nog läsa på din blogg för att få matinspiration :)
jag väger just nu 86,5, mitt slutmål är 63-65. men vet inte vad jag ska ha för fakir mål? vad är rimligt? och hur mkt protein om dagen?